به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شاتا؛ محسن رستمی با اشاره به اهمیت وجود اطلاعات شفاف از بازار تولید و توزیع گفت: سیستماتیک کردن شبکه تولید و توزیع و نظارت تخصصی بر این شبکه‌ها که انبارها را نیز شامل می‌شود، موجب ایجاد نظم و هماهنگی در تهیه و تأمین و توزیع به‌موقع کالاهای موردنیاز جامعه خواهد شد و رفاه شهروندان را بیش‌ازپیش در پی خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پدیده قاچاق را یکی از دلایل بی‌ثباتی و نوسان در بازار عرضه و تقاضا عنوان کرد و افزود: سامانه جامع انبارها به‌گونه‌ای طراحی‌شده که می‌تواند ضمن شناسایی انبارهای ذخیره کالا، میزان نیاز جامعه به انواع خاصی از کالاها را نیز تعیین و دست ما را برای انجام اقدامات تأمینی و ذخیره‌سازی درست و منطبق بر آمارها و اطلاعات درست، بازخواهد گذاشت.

این مقام اقتصادی استان در ادامه سخنان خود صاحبان انبارها را ملزم به ثبت انواع کالاها شامل: مواد غذایی، دارویی، دام و طیور، انواع لاستیک خودرو، لوازم‌خانگی،لوازم‌یدکی و غیره تصریح کرد: به گونه بدیهی بازرسان و کارشناسان این سازمان مجبور به برخورد قانونی باکسانی خواهند بود که با اهداف خاصی نسبت به ثبت مشخصات انبارهای خود در این سامانه تعلل وزیده و یا استنکاف می‌کنند.

رستمی تأکید کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا؛ مکلف به ثبت اطلاعات در پایگاه (www.nwms.ir) است و درصورتی‌که این اقدام انجام نشود؛ فعالیت‌هایش غیرقانونی تلقی خواهد شد، زیرا فعالیت انبارها بدون واردکردن اطلاعات در این سامانه و شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه؛ قاچاق؛احتکار و عدم توزیع مناسب به‌حساب می‌آید.

وی هدف این سامانه را رصد انواع کالاهای تولیدی شرکت‌ها و کارخانه‌ها در مقصد آن دانست و خاطرنشان ساخت در صورت عدم ثبت انبار و مشخصات کالا در این سامانه؛ کارشناسان برای جابه‌جایی کالا هیچ بارنامه‌ای صادر نمی‌کنند.

رستمی در پایان گفت: همچنین بااطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه‌های مختلف و با تلاش شبانه‌روزی پرسنل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه تاکنون تعداد 4386 انبار شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت‌شده‌اند.