به گزارش اکونا پرس،

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بر اساس انجام بیش از 3700 سفر کامیونی در جاده های استانآماری که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به دست آمده است پنج میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۵۷ تن کالا از محور‌های استان کرمانشاه جابه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: این میزان کالای جابه‌جا شده در قالب ۳۷۸ هزار و ۶۴۵ سفر کامیون صورت گرفته است و عمده کالا‌های جابه‌جا شده از قبیل؛ سیمان، گندم انسانی، کود اوره، کنجاله، کلینگر، گازوییل، مازوت، پلی‌اتیلن، چغندرقند و ... می‌باشد.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از تولیدات و بار استانکرمانشاه، مختص به سیمان و محصولات پتروشیمی می‌باشد و از مجموع کالا‌های جابجا شده در استان، سیمان با مقدار یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۴۷ تن در قالب ۵۵ هزار و ۹۰۹ سفر بیشترین سهم جابجایی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پس از سیمان، گندم انسانی با ۳۶۷ هزار و ۴۸۸ تن در قالب ۱۵ هزار و ۳۶۴ سفر وکود اوره با ۳۵۰ هزار و ۶۷۸ تن در قالب ۱۴ هزار و ۶۹۳ سفر کامیون جایگاه دوم و سوم را دارند.

کرمی ادامه داد: شهرستان کرمانشاه در زمینه جابه‌جایی این ده کالای عمده جایگاه اول را نسبت به سایر شهرستان‌ها به خود اختصاص داده است.

کرمی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد هشت انجمن صنفی کارگری حمل و نقل کالا و سه انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل بار در بخش حمل و نقل کالای استان کرمانشاه مشغول فعالیت می‌باشند.