به گزارش اکونا پرس،

قدرت الله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» گفت: این طرح بزرگ، امروز با آغاز عملیات تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد ریال آغاز می شود.

نوروزی افزود: در اصفهان یک کنارگذر شرق و یک کنارگذر غرب وجود دارد که گذر غرب از جاده کاشان آغاز شده و به طرف زرین شهر امتداد می یابد و روابط بین استان ها را تنظیم می کند و وسایل نقلیه دیگر استان ها نیز از آن عبور می کنند.

وی با بیان اینکه کنارگذر شرق اصفهان هنوز تکمیل نشده است اما ساخت حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان، امروز آغاز می شود، گفت: حلقه اول ترافیکی مرکز شهر، حلقه دوم خیابان بزرگمهر و سجاد و حلقه سوم بزرگراه های شهر است. 

شهردار اصفهان افزود: حلقه چهارم، حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول 78 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و شهر ابریشم واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه حلقه حفاظتی، محدوده شهر را مشخص و ورود به شهر را تنظیم می کند، تصریح کرد: این طرح سبب کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمدها، جلوگیری از اتلاف وقت مردم، کاهش مصرف سوخت و در نهایت عامل کاهش آلودگی هوا می شود. 

نوروزی تصریح کرد: با کاهش بار ترافیکی آرامش در شهر ایجاد می شود، از همین رو حلقه حفاظتی شهر اصفهان توزیع ترافیک را تنظیم می کند که این مسئله می تواند توفیق بزرگی برای شهر اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه 45 کیلومتر از این پروژه در مناطق 7، 12 و 14 واقع شده و 23 تقاطع غیرهمسطح که 7 مورد از آن از تقاطع های بزرگ شهر است، افزود: پروژه ای که امروز آغاز می شود گام نخست برای ورود به یک صحنه بزرگ عمرانی در شهر اصفهان است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بزرگ کارخانه قند آغاز می شود. مشکلات این طرح تا حد زیادی رفع شده به گونه ای که توافق خرید 17 هکتار زمین برای آزادسازی این طرح با بنیاد مستضعفان انجام شده و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

وی بیان داشت: این طرح تنها متعلق به منطقه 15 نیست و همانگونه که کنارگذر غرب و شرق، استان ها را به هم متصل می کند، حلقه حفاظتی شهر اصفهان نیز شهرستان ها را به هم متصل می کند.

نوروزی همچنین از بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی ظرف یک سال آینده خبر داد. 

شهردار اصفهان در ادامه روز حسابدار را به همه حسابداران تبریک گفت و اظهار کرد: حسابداران می توانند جامعه را به انضباط مالی برسانند و در برقراری عدالت نقش زیادی دارند. 

وی ادامه داد: همچنین روز دانشجو را تبریک می گویم. آینده کشور در اختیار دانشجویان است و آنها قشر مطالبه گری هستند که باید به آنها توجه ویژه شود و امیدوارم این قشر در احساس مسئولیت اجتماعی موفق باشند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: آلودگی هوای شهر اصفهان هفته گذشته افزایش داشت و به مردم توصیه کردیم از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنند و منابعی که باعث آلایندگی می شود را کنترل کنند تا زیست بهتری داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال شهروندان در خصوص تکمیل سه راه پینارت، گفت: این سه راه یکی از مسیرهای پرتردد شهر اصفهان است و با توجه به اینکه از بیرون شهر هم به این مکان رفت و آمد انجام می شود، به شهردار منطقه ماموریت دادم که این کار را با سرعت پیگیری کند. البته برای تملک و آزادسازی زمین های مورد نیاز طرح هم به همکاری مردم نیاز داریم.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در صورت توجیهات فنی و ترافیکی پل هفتم روی زاینده رود را در میدان قوچانی (منطقه پینارت) به طرف آبشار و مشتاق ایجاد خواهیم کرد که در بودجه هم برای مطالعات این طرح، تخصیص اعتبار لازم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بخش هایی از پروژه سه راه پینارت که نهایی شده است باید روشنایی آن نیز تامین شود.

نوروزی در مورد تعامل شهرداری اصفهان با هنرمندان شهر نیز گفت: افتخار می کنیم که بخشی از زمان ما در شهرداری صرف هم صحبتی با هنرمندان می شود که در همین راستا شب گذشته دیداری با دو تن از عکاسان قدیمی شهر اصفهان داشتم.

وی ادامه داد: ملاقات هنرمندان با شهردار نیز از طریق هماهنگی با حوزه معاونت فرهنگی شهرداری میسر است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان همچنین آمادگی راه اندازی نمایشگاهی دائمی از آثار هنرمندان اصفهانی به عنوان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری را دارد.

وی از ارائه طرحی از سوی شهرداری برای جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین در برخی خیابان های شهر خبر داد و افزود: اگر مقدمات قانونی و اجرایی این طرح فراهم شود، شهرداری آماده اجرای این کار است تا از میزان آلاینده ها در شهر کاسته شود.