به گزارش اکونا پرس،

 سرهنگ "محمد خیرخواه بشر" دیروز در نشست خبری با نمایندگان خبرگزاری های فعال در استان اردبیل با قدردانی از حسن تعامل و ارتباط سازنده اصحاب رسانه با پلیس در اطلاع رسانی هشدارهای پلیسی و آموزش های همگانی حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، بیان داشت: مبارزه هدفمند با موادمخدر و ریشه کنی بلای خانمانسوز اعتیاد مستلزم احساس مسئولیت جمعی، مشارکت اجتماعی و اقدام مؤثر و هدفمند در حوزه های فرهنگی و آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر با حداکثر توان، تلاش جهادی و متعهدانه و بهره گیری حداکثری و هدفمند از امکانات و تجهیزات عرصه را بر فعالیت سوداگران مرگ تنگ کرده است، افزود: بهترین و اثربخش ترین شیوه مقابله با تبلیغ و ترویج مواد مخدر، پیشگیری اجتماعی و آگاه سازی عمومی علی الخصوص قشر جوان جامعه از آسیب ها، تهدیدات و خطرات مواد مخدر است.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای هدفمند و اثربخش طرح های مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با محوریت پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و عناصر اصلی قاچاق مواد افیونی، گفت: در کنار مبارزه بی امان و قاطع با سوداگران مرگ، قطعاً اطلاع رسانی هدفمند و توسعه آموزش های همگانی با تکیه بر ابزار رسانه، فضای جامعه را سرشار از شور، نشاط و سر زندگی کرده و محیط اجتماعی سالمی را برای انجام اثربخش فعالیت ها در حوزه های مختلف فراهم می کند.

سرهنگ‌ خیرخواه بشر به توفیقات پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ، گفت: از ابتدای سال جاری و در عملیات های مختلف پلیسی یک تن و 552 کیلو انواع مواد مخدر کشف؛ که در مقایسه با رقم کشفیات 828 کیلو و 193 گرمی مدت مشابه سال قبل افزایش 87 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشفیات تریاک128 درصد و حشیش 188 درصد افزایش داشته ایم؛ گفت: از ابتدای سال جاری 5 هزار و 703 قاچاقچی، سوداگر مرگ و معتاد دستگیر و جمع آوری شده اند؛ که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار دستگیرشدگان 3 هزار و 351 نفر است؛  افزایش 70 درصدی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از انهدام 28 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت:‌ طی این مدت 325دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان و سوداگران مرگ توقیف و به پارکینگ انتقال داده شده است.

سرهنگ خیرخواه بشر با بیان اینکه علیرغم پیگیری های مستمر و هدفمند مسئولان استانی هنوز مرکز بازپروری معتادان مستند به ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل وجود ندارد؛ اظهار داشت: دفتر مشاوره و پیشگیری از اعتیاد و نمایشگاه آگاه سازی از تهدیدات و آسیب های مواد مخدر در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل راه اندازی و آماده خدمات رسانی و بازدید اقشار مختلف خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تصریح کرد: کارشناسان انتظامی با جدیت برنامه های آگاه سازی و آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد را پیگیری می کنند؛ تا بیش از پیش در مسیر مصون سازی جامعه از آسیب ها و تهدیدات مواد مخدر اقدام شود.