به گزارش اکونا پرس،

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان در نشست با خبرنگاران گفت: هم اکنون هزار و 67 کارخانه در استان با سرمایه گذاری 9 هزار و 500 میلیارد تومان در حال ساخت است که زمینه اشتغال22هزار نفرفراهم می کند.

سید نعیم امامی افزود: 331 مورد از این کارخانه ها بیش از 40 درصد پیشرفت دارند که تا یکسال آینده بهره برداری خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون هزارو 48 واحدهای صنعتی با سه هزارو170 میلیارد تومان سرمایه گذاری دراستان وجود داردکه 21 هزارو490 نفردر این واحد های صنعتی مشغول به کار هستند.

امامی گفت: در زمینه پروانه های بهره برداری ایجادی از نظرتعداد 100 درصد ودرپروانه های بهره برداری توسعه ای 34 درصد رشد داشته ایم که از نظر سرمایه گذاری این پروانه ها به ترتیب 73 و156 درصد رشد داشته ایم.

وی همچنین از معرفی هزار و296 طرح به بانکهای عامل برای دریافت 1355081 میلیون ریال تسهیلات روستایی عشایری خبرداد و گفت: از این تعداد 831 طرح موفق به عقد قرارداد شده اند که 471341 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به تحقق 156 درصدی پرداخت تسهیلات روستایی –عشایری گفت: این طرح ها زمینه اشتغال 3هزار و98 نفر را فراهم می کنند.

سید نعیم امامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران گفت: این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک کارخانه قند و چند کارگاه صنعتی پشم ریسی وآجرپزی داشته است در حالیکه هم اکنون علاوه بر شهرکها و واحدهای صنعتی و معدنی بسیار در زمینه تولید 40 محصول در کشور شاخص است.

وی افزود: امسال هم درآستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی این سازمان به همراه گروههای هم خانواده برنامه های متنوعی دارد.

امامی گفت: برگزاری جشن هزار نفری، نمایشگاه دستاوردهای صنعتی، رونمایی از 40 محصول شاخص، تجلیل از 40 برند برتر صنعتی،معدنی و تجاری، ساخت و انتشارات کلیپ و محتواهای اینترنتی، برگزاری تورهای صنعتی و... از مهمترین برنامه این سازمان درایام الله پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.