به گزارش اکونا پرس،

ایرج موفق سوم بهمن‌ماه در آیین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از زمان جنگ تاکنون با محدودیت‌هایی مواجه بودیم، افزود: عمده محدودیت‌ها و فشارها مربوط به خارج از کشور، بحث تحریم‌ها، منابع مالی و تجهیزات مواد اولیه بوده است.

موفق گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاقاتی رخ داده که این اتفاقات برای روان‌تر شدن فعالیت‌ها در استان‌ها است و به دنبال آن هستیم تا موانع و مشکلاتی که وجود دارد را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف کمک کنند، اگر تلاش دستگاه‌های اجرایی استان نباشد، اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

موفق با اشاره به کسب رتبه دوم کشور برای چهارمحال و بختیاری در برگزاری 300 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات رونق تولید محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در جذب تسهیلات روستایی مطلوب عمل کرده به طوری که سهم اختصاصی به بخش صنعت، معدن و تجارت استان 30 میلیارد تومان بوده ولی توانسته 50 میلیارد تومان تسهیلات را جذب و پرداخت کند.

مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چهارمحال و بختیاری به نحو مطلوبی می‌تواند مسیر  صنعتی شدن را ادامه دهد، به طوری که بسیاری از واحدهای صنعتی می‌توانند به عنوان صنایع مادر برای تکمیل زنجیره تولید و صنایع وابسته آن فعالیت کنند.

وی گفت: حدود 50 واحد صادراتی برند در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این واحدها 40 محصول مختلف را تولید می‌کنند و برخی از محصولات رتبه برتر کشوری را دارا هستند.

موفق با اشاره به وجود سه میز تخصصی در استان، تصریح کرد: این میزها بسیار مهم هستند و باید با برگزاری جلسات، مسائل و مشکلات تخصصی مطرح شود تا شاهد اتفاقات مطلوبی باشیم.

وی بیان کرد: تفویظ اختیارات و ثبت سفارش ارزی از مواردی است که باید با دقت بالا سازمان ‎ های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به آن بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود شش هزار تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود و با قراردادهایی که با ایمیدرو منعقد شده می‌توان کانی‌های فلزی را به  چرخه مواد معدنی افزود، همچنین کانی‌های ارزشمند طلا و کانسارهای پلاسری در این استان کشف شده است که قطعا با فرآوری آن‌ها ارزش افزوده و اشتغال مطلوبی نصیب استان خواهد شد.

محمدکاظم منزوی سرپرست سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان نیز  در این آیین، با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، اظهار کرد: در این ایام با شرایط خاصی مواجه هستیم که امید است با همراهی و تلاش تمامی افراد شاهد حرکت بی وقفه در چرخه تولید، شادابی بازار و آرامش و اسایش مردم باشیم.

در ادامه رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: امسال 40 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و برنامه‌های مفصلی برای دستاوردهای نظام تدوین شده که بخشی از آن‌ها انجام و بخشی در آینده انجام خواهد شد.

سید نعیم امامی با اشاره به اینکه در روزگاران گذشته استان فاقد واحد صنعتی قابل توجه بود، بیان کرد: امروزه بیش از 800 کارخانه فعال در استان بنا به فراخور تولید محصول در استان فعال هستند.

وی با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمین استان، تصریح کرد: در این سند پتانسیل اصلی استان گردشگری است، به طوری که صنایع مادر، در شرق استان متمرکز شده و استان مستعد رشد و توسعه صنعت است.

امامی با اشاره به سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر اشتغال، ادامه داد: در حوزه صنعت حدود 21 هزار نفر، در حوزه اصناف حدود 80 هزار نفر و در بخش معدن یک هزار و 900 نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان در شهریورماه سال آتی و فاز دوم فولاد سفید دشت را از اقدامات آتی این سازرمان برشمرد و خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید ورق فولادی در کشور و تنها تولیدکننده ورق خودرو در کشور محسوب می‌شود.

قابل ذکر است:  ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت وهیات همراه   از واحدهای صنعتی استان چهارمحال وبختیاری بازدید نموده اند.