به گزارش اکونا پرس،

بهروز اسودی افزود : تعداد 58 واحد صنعتی تولید کننده قطعات خودرو به صورت مستقل در استان سمنان فعال می باشد و دارای پروانه بهره برداری هستند وبالغ بر 100 واحد تولیدی نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش صنعت خودرو فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد:این استان در زمینه تولید انواع خودروهای سبک و سنگین نیز فعالیت می کند بطوریکه انواع خودرهای سنگین از قبیل لودر ، کامیون ،اتوبوس و خودرو سواری در سمنان تولید می شود و بیش از 80 درصد اتوبوس های شهری وبین شهری کشور از تولیدات شرکت عقاب افشان استان سمنان می باشد .

اسودی همچنین از استقرار یک واحد از دو واحد تولیدی کشور درزمینه تولید سلولهای خورشیدی دراستان سمنان خبر داد و اظهار داشت: تعداد 15 واحد داروسازی انسانی ، دامی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی در این سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به مزیت های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این استان در بخش تولید مواد شوینده و پودرهای شوینده دارای واحدهای تولیدی و برندهای مطرح درسطح کشور است و حجم عمده ای از محصولات آن دراستان تولید می شود که علاوه بر برطرف ساختن نیاز داخلی کشور در زمینه صادرات نیز این محصولات دارای ارز اوری بالا هستند.