به گزارش اکونا پرس،

رییس کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای دانش آموختگان رشته حقوق متقاضی وکالت، پس از تأیید مدرک دانشگاهی و تأییدیه قضایی، از سوی کانون وکلا پروانه کارآموزی وکالت صادر می شود.

ابراهیم کیانی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی باید جهت اجرای عدالت و تضمین حقوق مردم باشد، افزود: در این نشست تخصصی، بهبود وضع حقوقی مردم، اجرای عدالت، وظایف کانون وکلا در قبال مردم و وظایف بهبود اجرای عدالت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه معاون دادستان عمومی انقلاب شهرکرد هم در جمع استادان و دانشجویان رشته حقوق گفت: مردم در تنظیم قرارداد و روابط حقوقی خود باید قبل از اینکه مشکلی یا طرح دعوایی بوجود آید از حضور وکلای دادگستری استفاده کنند تا به تشکیل پرونده و مشکلات قضایی جدی نرسند.

علی خسروی بیان داشت: توصیه ما به وکلا هم از دیدگاه قضایی اینست که هر مشکلی را تبدیل به یک پرونده قضایی نکنند بلکه باید مشکل مردم قبل از طرح دعوا و خارج از دادگستری با وساطت همان وکیل یا همکار طرف مقابلش که با قوانین آگاه است مشکل را مرتفع سازند.

در این نشست ولی الله نوری عضو هیأت علمی دانشگاه و مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم با تبریک هفته وکیل مدافع، مطالبی را در خصوص وظایف وکلا در قبال مردم و بالعکس بیان کرد.

اضافه می شود: هفتم تا چهاردهم اسفند ماه هر سال به عنوان هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون وکلا در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.