به گزارش اکونا پرس،

اقبال عباسی در شورای برنامه ریزی وتوسعه استان افزود: در این راستا به طرح های حوزه گردشگری، دهکده المپیک، طرح گردشگری، تفریحی و اقامتی تهلیجان شهرکرد، فرش بافی، پنل خورشیدی، شهرک کفش در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع تبدیلی و تکمیلی دامداری، کشاورزی و باغداری چهارمحال و بختیاری با تشکیلات تعاونی از کمک های فنی و اعتباری بهره مند می شوند.

عباسی تصریح کرد: در این راستا بخش قابل توجهی از سود تسهیلات بانکی برای متقاضیان سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به صورت یارانه اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای جذب سهم استان از بودجه های مرتبط با حوادث سیل امسال تلاش کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به 3 موج بارش سیل آسای اخیر و وارد شدن 6 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف استان اظهار داشت: در مرحله نخست پرداخت خسارت ها 520 میلیارد ریال کمک بلاعوض و یکهزار و 80 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

وی گفت: در بخش مسکن چهارمحال و بختیاری 35 میلیارد و 400 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 35 میلیارد و 400 میلیون ریال برای اسکان های موقت شهری اختصاص داده شد.

عباسی تاکید کرد: در همین راستا 47 میلیارد و 600 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 28 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اسکان های موقت روستایی چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: همچنین 10 میلیارد ریال برای کمک معیشتی به حادثه دیدگان شهری و 8 میلیارد ریال ویژه نقاط روستایی اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این رابطه 260 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای، 32 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای پشتیبانی، 150 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای احداث مسکن های شهری و 190 میلیارد ریال خاص احداث خانه های روستایی به این استان اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: 290 میلیارد ریال برای تعمیر منازل مسکونی روستایی و 230 میلیارد ریال ویژه اعتبارات معیشتی روستایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

عباسی اظهار داشت: سهمیه چهارمحال و بختیاری برای جبران خسارت سیل در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون یکهزار و 400 میلیارد ریال و در بخش کشاورزی یکهزار و 600 میلیارد ریال مشخص شده است.

وی برآورد خسارت ناشی از 3 موج بارش سیل آسای اخیر در چهارمحال و بختیاری را 6 هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: از این مبلغ تاکنون 4 هزار و 500 میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تایید شد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تمامی مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید به تبصره های قانون بودجه 1398 اشرافیت داشته باشند.

وی افزود: تنها 30 درصد از بودجه کل کشور به استان ها اختصاص دارد و بقیه در اختیار مسئولان و ردیف های ملی است.

عباسی تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای اختصاص و جذب بودجه هایی از ردیف های ملی تلاش کنند.

وی یادآور شد: توان مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات سهم استان از منابع ملی ارزیابی خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: میزان بدهی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری مشخص شود و برای پرداخت بدهی آنان از طریق اعتبارات ملی پیگیری شود.

وی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری می توانند املاک دولتی مازاد بر نیاز خود را به فروش برسانند.