به گزارش اکونا پرس،

داوود شهرکی گفت: در جلسه اخیر با حضور معاونان وزارت صمت مواردی به تصویب رسید که 15 مصوبه تصویب و تعیین شد اجرای حداقل سه طرح با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان توسط ایدرو در سفر وزیر ابلاغ شود.

وی تامین منابع مالی فولاد قاین برای تعیین تکلیف را یکی از این سه طرح دانست و بیان کرد: در حوزه ایدرو مانعی در مسیر تامین منابع مالی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر این که آن چه برای استان مشخص است تامین اعتبار پروژه است، افزود:

شهرکی با بیان این که تخصیص ارز مورد نیاز کویرتایر از دیگر این طرح‌ها است گفت: باتخصیص 18 میلیون یورو از محل تسهیلات ارزی برای این کار و تکمیل پروژه شاهد طرح توسعه آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شده که برای رفع مشکل صادرات واحدهای خوراک طیور سازمان حمایت جلسه ای تشکیل دهد که چگونگی برگشت مابه تفاوت ارز مشخص شود و بتوانند به صادرات خود ادامه دهند.

شهرکی با اشاره به بیمه قالی بافان نیز گفت: مقرر است بیمه قالی بافان دو تا سه برابر شود که هم اکنون4 هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: همچنین باید کارگروهی تشکیل شود و طرح‌های قابل اجرا در استان و شهرستان ها شناسایی و راهکارهای تامین منابع مالی آن تعریف شود وپس از تصویب وزیر جهت اجرا به استان ابلاغ خواهد شد.