به گزارش اکونا پرس،

بهروز اسودی با اعلام این خبر گفت: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان ۸۴۹ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته دارای رشد ۸۲درصدی می باشد.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۹۳ میلیون دلار توسط ۹۷ شرکت از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش و از نظر ارزش ۳۷ درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این میزان صادرات شامل ۸۰ قلم کالا از قبیل شمش سرب ریال سود سوزآور ، محصولات یکبار مصرف ، هیدروکربن سبک ، کابل ، فروسیلیسیوم ، کولر آبی ، پودر لباس شویی ، قطعات و اجزا از آهن و فولاد ، کرک و پشم حلاجی شده ، سیمان و غیره می باشد که به ۴۵ کشور جهان از قبیل عراق ، ترکیه ، هند ، ایتالیا ، ارمنستان ، گرجستان ، هنگ کنگ ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، اندونزی و غیره صادر شده است.

اسودی اظهار داشت: طی این مدت در حدود ۶۳۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها ، پروپیلن ، لقا کننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ ، روغن ترانسفور ماتور و غیره است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی ۳۴۰۰ دلار می باشد اذعان کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از ۱۵ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه ، چین ، ازبکستان ، ایتالیا ، آلمان ، بلژیک ، هلند ، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می شود.