به گزارش اکونا پرس،

هوشنگ مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های این  شهرستان افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت مالی و جانی متوجه شهرستان نشده و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح ایمنی به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا ساکنان روستاهای دره شیخ‌عالی، محمودآباد، نعل‌اشکنان، خویه، میانرودان، دزک سرچشمه دوآب صمصامی و ده‌نو سفلی بخش مرکزی خروج اضطراری داده شده است و به مکان‌های امن هدایت شده‌اند.

مصطفوی با اشاره به آماده‌باش کامل دستگاه‌های امداد و نجات و خدمات‌رسان در این شهرستان، تصریح کرد: نیروهای امدادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ از مردم مناطق مختلف این شهرستان خواست تا با نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری کرده و چنانچه تصمیمی بر خروج از روستاها گرفته شده در این خصوص همراهی کنند.

مصطفوی همچنین با تاکید بر خودداری مردم از سفرهای غیرضروری به شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: از مسافران و مردم شهرستان تقاضا می‌شود از توقف در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کرده و در مکان‌های امن ساکن شوند.

وی، کمبود امکانات و تجهیزات را از مهمترین چالش‌های این شهرستان برشمرد و گفت: نیاز ضروری به افزایش امکاناتی نظیر لودر و بیل مکانیکی داریم که امید است این امکانات سریع‌تر در اختیار شهرستان قرار داده شود.

شهرستان کوهرنگ از مناطق برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش‌ها تا اواسط روز چهارشنبه در این استان تداوم دارد و برای شهرستان کوهرنگ بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.