به گزارش اکونا پرس،

خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از شرکت صنعت فولاد شادگان با حضور مدیران عامل شرکت‌های ملی فولاد و فولاد خوزستان، فولاد شادگان و حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شادگان با بیان این مطلب افزود: از سال گذشته روند اجرای پروژه سرعت بیشتری داشته و امیدواریم با برنامه زمان‌ بندی که انجام می‌دهیم در سال ۱۴۰۱ بخش فولاد سازی به بهره‌ برداری برسد.

وی گفت: جلسات کمیته سه جانبه به صورت هفتگی با محوریت شرکت ملی فولاد برگزار شود تا «تمدید ال سی» و «تامین ماشین ریخته‌ گری»، به عنوان دو مساله اساسی طرح برطرف گردد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: تمدید ال سی از جمله وظایف بخش دولتی است که تلاش می‌شود این چالش برطرف شود.

وی با اشاره به همکاری‌ های فولاد خوزستان در تامین مالی پروژه گفت: این شرکت از سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این طرح تزریق نموده و طبق هماهنگی به عمل آمده این تامین مالی ادامه خواهد یافت.

غریب پور تاکید کرد: فولاد خوزستان، تزریق منابع مالی را تا مشخص شدن تمدید ال سی ادامه دهد، به صورتی که اگر ال سی هم تمدید نشد، روند اجرای طرح متوقف نشود و البته سهم فولاد خوزستان نیز در این طرح افزایش یابد.

رییس هیات عامل ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان خدمات شایسته‌ای را در بروز سیلاب فروردین سال قبل و همچنین تامین اقلام بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا ارائه کرده که جای تقدیر دارد.

غریب پور اظهار داشت: سهم دولت (سهام عدالت) در این طرح ۳۵ درصد است اما در نظر داریم در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی این میزان سهم را هم در آینده واگذار کنیم.

وی پیشرفت کلی بخش فولاد سازی را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: میزان پیشرفت از سال ۱۳۹۸ و به ویژه از ابتدای امسال قابل ملاحظه بوده، البته نیاز است که وضعیت کنونی پیشرفت با همکاری فولاد خوزستان ارتقا یابد.

غریب پور گفت: با راه اندازی طرح فولاد سازی شادگان ۳۳۰ تن به طور مستقیم و بیش از ۲۰۰۰ تن بطور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با تاکید بر جذب نیرو بومی اظهار داشت: در راستای سیاست‌ های کلان دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت، تاکید داریم که نیازهای طرح تا حد امکان از شهرستان شادگان تامین شود، این امر به وضعیت اقتصادی و اشتغال منطقه کمک می‌ کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با ابراز رضایت از اقدامات شرکت فولاد شادگان در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: کمک به تجهیز بیمارستان و مدارس این شهرستان و توسعه فضای سبز از جمله اقدامات انجام شده از سوی شرکت فولاد شادگان است که جای تقدیر دارد.

غریب پور با اشاره به مسائل زیست محیطی گفت: رعایت اصول و استانداردهای محیط زیست همواره از اولویت های سازمان ایمیدرو است و مورد تاکید قرار دارد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در این بازدید اظهار داشت: به رغم تمامی مشکلات موجود از جمله تحریم ها، با تمام توان به دنبال سرعت بخشیدن به اجرای طرح و همچنین برطرف کردن مشکلات فولاد شادگان هستیم.

محمدی با تاکید بر اینکه اولویت ما تامین نیروی انسانی بومی است، گفت: در صورتی که چالش‌های طرح به موقع برطرف شود، این طرح در سال ۱۴۰۱ راه اندازی خواهد شد و نیروهای فولاد شادگان را از افراد بومی منطقه به کار گیری می‌ کنیم.

وی در ادامه گفت: در بحث مسئولیت‌ های اجتماعی گام های خوبی برداشته شده است و قول می‌دهیم با برنامه‌ریزی‌ های که انجام دادیم سال جاری پررنگ تر نسبت به گذشته انجام شود.

وی همچنین ضمن تشکر از حمایت های نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی در پشتیبانی از احداث پروژه، خواستار ادامه همکاری‌ ها تا راه‌اندازی این طرح فولادسازی شد.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حمایت همه جانبه فولاد خوزستان در راه اندازی طرح فولاد سازی شادگان، اظهار داشت: توسعه و افزایش تولید منجر به اشتغال زایی جوانان خواهد شد و بهره گیری از نیروهای بومی از نیازهای اصلی این شهرستان است.