به گزارش اکونا پرس،

در جریان برگزاری این وبینار، مدیرعامل فولاد مبارکه،  مردادماه سال 1399 و رونمایی از طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه را  تولد دوبارۀ این شرکت دانست  و تصریح کرد: با برنامهریزیهای انجام شده به یاری خداوند فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۴ بهعنوان کارخانۀ هوشمند در جهان شناخته خواهد شد.

حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند آنیم که در این راه سخت و پرپیچ وخم، با کمک شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهها و... فولاد مبارکهای را در کلاس هوشمند ارائه دهیم. به همین منظور قصد داریم با طی کردن این مسیر در ابتدا نوآورترین شرکت در عرصۀ فولاد و سپس به عنوان الگویی برای سایر صنایع مطرح شویم.

وی با اشاره به نقش شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها اظهار داشت: از جوانان فعال در شرکتهای استارتآپی، دانشمندان و متخصصان در شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علمی و فناوری کشور تقاضا میکنیم در این راه سخت که افقی روشن پیشِ روی  صنعت کشور قرار میدهد مارا  یاری رسانند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه توانایی تأمین تجهیزات و منابع مالی لازم برای اجرای این پروژۀ بزرگ را دارد، خاطرنشان کرد: در واقع فولاد مبارکه منابع ارزی و ریالی طرح را تأمین خواهد کرد تا در زمان مناسب این طرح به اجرا برسد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ورود به اجرای چنین طرحی را جسورانه خواند و ضمن قدردانی از حضور و زحمات همۀ بنیادها و شرکتهای حاضر در طرح گفت: طبق این برنامه، اگر بتوانیم در ابتدای سال ۱۴۰۴ این طرح را به بهرهبرداری برسانیم، با بخش عمدهای از مجموع ۴۰۰ شرکت استارتآپ و دانشبنیان که در این وبینار حضور دارند قرارداد خواهیم بست و این موفقیت را با ایشان جشن خواهیم گرفت.

مدیرعامل شرکت ایریسا:

فولاد مبارکه در راستای انقلاب صنعتی نسل چهارم گام برداشته است

در همین راستا، رسول سرائیان مدیرعامل شرکت ایریسا گفت: چالشهای صنعت فولاد در عرصۀ رقابت، هزینه، تنوع محصول و مسیری که مشتریان ما داشتند، در نهایت باعث شد فولاد مبارکه به سمت هوشمندسازی برود.

به گفتۀ وی، طرح تحول دیجیتال توسط شرکت ایریسا طراحی و ۶ مرداد اجرایی شده و  این شرکت در مسیر انجام این پروژه  فراز و فرودهای زیادی خواهدداشت.

مدیرعامل شرکت ایریسا ادامه داد: در واقع این حرکت در راستای انقلاب چهارم صنعتی بوده و فولاد مبارکه نیز در این مسیر گام برداشته است. در طرح تحول دیجیتال چندین شعار تعریف شده است. نخست «فولاد هوشمند از سنگ تا رنگ» است؛ به این شکل که سنگآهن از معدن استخراج شده و بعد از طی مراحل مختلف تولید، تبدیل به ورق گالوانیزه میشود و در صنعت ساختمان و لوازمخانگی استفاده میگردد. در واقع این زنجیرۀ ارزش مربوط به بازۀ زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ است و تا سال ۱۴۰۴، فولاد مبارکه به کارخانۀ فولاد هوشمند تبدیل میشود.

سراییان گفت: چالشهایی مانند روندهای بینالمللی صنعت و همچنین فرایندهای نوظهور برای فولاد مبارکه تعریف شده و در سال ۱۴۰۴ فولاد مبارکه یک کارخانۀ هوشمند خواهد بود.

به گفتۀ وی، یکی از بهترین مباحث دیدهشده در این طرح، نقش آفرینی و بهره گیری از شرکتهای دانشبنیان و استارتآپ است. همچنین به جهت اطمینان از این مهم، مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد مبارکه که راهاندازی آن شروع شده، یکی از پشتوانه های اصلی ما در طرح تحول دیجیتال این شرکت  به شمار میآید.

مدیرعامل شرکت ایریسا گفت: امروز اولین رویداد در زمینۀ تحول دیجیتال برگزار شده و ما نیازمند همکاری دانشجویان و شرکتهای استارتآپی هستیم.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه اقدامی نیست که ما به تنهایی بتوانیم از عهدۀآن برآییم، بلکه نیازمند استفاده از تمامی ظرفیتها و قابلیتهای موجود کشور در این زمینه هستیم. ما حدود سه ماه وقت گذاشتیم و هفت چالش و مسئله را برای این وبینار آماده کردیم.

سراییان گفت: تحلیل بهره وری خطوط تولید فولاد مبارکه با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، اندازه گیری ضخامت نسوز پاتیل در حالت گرم، نمونۀ طراحی و ساخت دوقلوی دیجیتال در فولاد مبارکه، لجستیک هوشمند، امنیت کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حوزۀ siem و ایجاد پلتفرم شفاف به منظور ارتقای امنیت و شفافیت در فرایند خرید فولاد مبارکه با استفاده از فناوری بلاک، چالش های اصلی ما در این زمینه هستند.

به گفتۀ وی پس از ارائۀ چالشها در ۲۳ مهر،  دریافت پیش پروپوزال ها نیز در ۱۶ آبان  صورت خواهد پذیرفت.  این پیش پروپوزالها یکم آذر ماه ارزیابی خواهند شد و پس از آن در هفتۀ آخر آذر بازدید حضوری از فولاد مبارکه برای پیشنهادهای تأییدشده صورت خواهد گرفت. بعد از آن تا پانزدهم دیماه، پروپوزال ها نهایی خواهد شد و ارزیابی لازم برای انتخاب اولویت های همکاری در یکم بهمن انجام میشود و در نهایت مذاکرات و توافق و عقد قرارداد صورت میگیرد./اصفهان-محسن  راعی