به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در مراسم سوگواری به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام که به همت مرکزافق امامزاده علی بن جعفر علیه السلام در زندان مرکزی لنگرود اظهار کرد: لازم است هم نسبت به خودمان و هم دیگران، به دنبال خیر و نیکی باشیم که یکی از شاخص‌ترین مولفه‌های این مسئله، وقف است.

وی افزود: اگر به دنبال زندگی آرام و همراه با تومانینه باشیم و با کار و تلاش، روزی حلال به دست آوریم، خود از مظاهر خیر و نیکی به شمار می‌رود و البته اگر توانایی داشته باشیم و نیاز نیازمندان را هم برطرف سازیم، عقل و زیرکی از خود نشان داده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نیکی به دیگران می‌تواند تولیدمحور یا خدمت‌محور باشد گفت: از قبل این کارها، دستمزدی حاصل می‌شود که می‌تواند هم نیاز خود فرد را تامین کند و هم نیاز دیگران را برطرف سازد، چنین انسانی فردی عاقل محسوب می‌شود حتی اگر به ظاهر سواد خواندن و نوشتن هم نداشته باشد.

وی ادامه داد: انسان‌های خردمند، حساب‌گر هستند و نفع و ضرر هر کاری را می‌سنجند و بدون آینده‌نگری، دست به کاری نمی‌زنند؛ کار خیر و نیکی در حق دیگران، نشانه عقل است و اگر کسی در خط شرور قرار گیرد و منافع خود را نادیده بگیرد، عقل و خرد را کنار گذاشته است.

اسکندری تصریح کرد: میانگین عمر آدمی بسیار کمتر از یک صد سال است بنابراین باید از ابزار عقل و خرد به بهترین وجه استفاده کند تا زندگی خود و دیگران را سامان دهد؛ وقف نشانه خردمندی است زیرا پرونده اعمال آدمی را تا پایان جهان باز نگاه می‌دارد و عمر جاودانه به انسان می‌بخشد.