به گزارش اکونا پرس،

سیدموسی حسینی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: پلیس همیشه در کنار مردم و حافظ امنیت و آرامش آنها است.

وی با اشاره به مشارکت مردم در ایجاد آرامش و امنیت همگام و همراه با عوامل نیروی انتظامی، افزود: اگرچه امروزه حفظ نظم و امنیت وظیفه اساسی ناجا محسوب می‌شود ولی مشارکت عمومی و مردمی اصل اساسی در ایجاد امنیت خواهد بود.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: نیروی انتظامی نمی‌تواند جز با مشارکت مردم امنیت پایدار ایجاد کند پس نیازمند مشارکت و همراهی مردم و همه دستگاه‌ها در راستای ایجاد امنیت هستیم‌.

این مسؤول با اعلام اینکه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا وظیفه اصلی و اساسی خود را به خوبی انجام دهیم، تصریح کرد: با وجود عملیات‌های مختلف پلیس برای ایجاد امنیت، درب باغ شهادت در نیروی انتظامی باز است و تنها در حوزه مبارزه با مواد مخدر تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اهدا کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه امنیت خط قرمز نیروی انتظامی است، ادامه داد: هر فرد یا گروهی در مازندران بخواهد به امنیت و آرامش عمومی و جامعه خدشه وارد کند با برخورد جدی و بدون هیچ چشم‌پوشی عوامل انتظامی روبرو خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بستر پیشرفت هر کشوری در امنیت است و باید امنیت وجود داشته باشد تا در همه زمینه‌های علمی، پزشکی، نانو و دیگر بخش‌ها شاهد رشد چشمگیر و پیشرفت باشیم، گفت: با اشاره به مبارزه با جرایم خشن، درگیری ارازل و اوباش ناامنی فراوان در گذشته بوده است و عده‌ای سعی داشتند با اوباش‌گری خود به دیگران رعب و ترس القا کنند.

حسینی یادآور شد: برخی ارازل برای ترس بیشتر در بین مردم با توجه به گستردگی اینترنت و فضای مجازی، کارها و اقدامات‌شان را به فضای مجازی می‌کشاندند‌ که در این زمینه پلیس شدیدترین برخورد با ارازل را در دستور کار قرار داده است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: برخورد جدی با اوباش با همکاری حوزه قضایی و دادستان‌های شهرهای استان محقق می‌شود همچنین برای این اقدام بزرگ قرارگاه تشکیل شده تا اقدامات اساسی و جدی باشد.

این مسؤول با اعلام اینکه در حوزه جرایم خشن ۳۰ درصد کاهش وقوع جرم در مازندران شاهد بودیم، بیان کرد: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از دیگر اقدامات مهم است که برخورد قاطعانه با قاچاقچیان عمده و ترانزیتی به همراه خرده‌فروشان در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اعلام برخورد پلیس با معتادان و عوامل توزیع خرده مواد مخدر، یادآور شد: با عوامل ناجا شاهد افزایش ۳۳ درصدی کشف مواد مخدر و خورده‌فروشان هستیم.

وی با اشاره به کاهش تصادفات و جان‌باختگان ترافیکی با تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه پلیس راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما مسلمانان آمده است که نجات جان یک فرد همانند نجات جان یک جامعه ارزشمند است همچنین با توجه به اینکه از شدت مسافرت‌ها به شمال و مازندران کاسته نشده و مسافرت‌ها همچنان ادامه دارد ولی شاهد کاهش تلفات جاده‌ای هستیم.

حسینی با اشاره به کاهش ۱۶ درصد تلفات جاده‌ای طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: مسافرت‌ها همچنان سر جای خود بوده و در کاهش آن تغییری ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه سرقت با افزایش ۱۹ درصدی وقوع در استان مواجه هستیم که مهمترین عامل آن می‌تواند وضعیت اقتصادی موجود جامعه باشد، گفت: در حوزه کشف سرقت‎ها طی سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته با افزایش ۳۰ درصدی روبرو هستیم.

امام جمعه آمل در این مراسم اظهار کرد: دنیا به این باور رسیده که امنیت و اقتدار در ایران مثال‌زدنی است و این اقتدار، امنیت، عزت، ابهت، پیشرفت و سرزندگی به برکت خون شهدا و ایثارگری آنها است.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود: خیرخواهی برای مردم کشورمان که با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی و تحریم‌ها همیشه در صحنه و پای کار هستند بسیار مهم است.

وی با اشاره به بیانات امام علی(ع) و توصیه‌های آن امام برای خیرخواهی مردم، تصریح کرد: امام علی(ع) به عنوان حاکم خیرخواهی مردم را در کارها داشتند و با آنها مهربانی داشتند.