به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علی‌رضا سعدی‌پور» در آیین تجلیل از نخبگان قرآنی دانش‌آموزی که امروز در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اشاره کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا و انتقال مباحث آموزشی و پرورشی به فضای مجازی، جشنواره‌ها و‌پویش‌های مختلف قرآنی همچون عصر انتظار یک و دو، رویش دوباره، ترنم الهی، پویش تلاوت سوره حمد، رنگ خدا، مسجد مجازی، ضیافت مجازی، میلاد تا میلاد، مسابقه فرهنگی مفاهیم قرآنی، دعاخوانی، جشنواره زیباترین‌ها، مسابقه فرهنگی نصر و جشنواره بزرگ بزرگ تربیت حکیمانه یک و دو با محوریت سوره‌های مبارکه لقمان و حجرات در بخش‌های آوایی، ادبی و هنری و پژوهشی در رشته‌های گوناگون در فضای مجازی برگزار شد.

این مقام مسئول اعلام کرد: امروز از نرم‌افزار محراب که آموزش عملی نماز است و پوستر سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی رونمایی می‌شود و فصل جدیدی از برنامه‌های قرآنی در زیست‌بوم جدید آغاز خواهد شد.

سعدی‌پور اجرای آموزش قرآن در فضای مجازی را مصداق نگاه به عدالت آموزشی و عالت اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: امروز از ۱۰۰۰ دانش‌آموز برگزیده و منتخب مناطق و شهرستان‌ها به صورت همزمان تجلیل خواهد شد که به صورت زنده در شبکه شاد نیز پخش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با طرح مطالبه این نهاد برای توسعه و تعمیق نماز و جهاد تجهیز نمازخانه‌ها و با اشاره به آغاز سیستم ساماندهی نمازخانه‌ها در اداره قرآن، عترت و نماز، تأکید کرد: نیازمند مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم فرهنگ نماز و نمازخوانی را توسعه دهیم.

وی  از سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه برای تولید محتوای الکترونیکی در تربیت دینی استمداد خواست و گفت: از سازمان وقاف که مسابقات شکوفه‌های قرآنی را به آموزش‌وپرورش تفویض کرده است، می‌خواهیم که به این مسابقات مانند مسابقات بزرگسالان نگاه کنند و به آموزش‌وپرورش یاری رسانند.

سعدی‌پور از ستاد اقامه نماز و سایر دستگاه‌ها خواست که آموزش و‌پرورش را به عنوان یک دستگاه مولد ببینند باید بهترین افکار و اندیشه‌ها بنشینند و برای آن طراحی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه از علاقمندان به حوزه تعلیم و تربیت تقاضا داریم به ما یاری رسانند، تأکید کرد که از افکار آن‌ها برای جریان‌سازی در منشور قرآن، عترت و نماز به عنوان رسالت همگانی استقبال می‌کنیم.