به گزارش اکونا پرس،

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که باز زنده سازی، رونق و حیات اجتماعی بافت تاریخی نیازمند توجه همزمان به راهکارهای کالبدی، اجتماعی و اقتصادی است، ادامه داد: بخشی از بافت دچار ناپایداری است و نفوذ ناپذیر است که باید با تشویق مردم به حضور فعال در این مناطق، پایداری بافت را بالاتر ببریم که این امر نیازمند ایجاد گشایش هایی است که منافع اقتصادی مردم را نیز تامین کند.

وی با تاکید بر این که میان، خواسته ها، مقدورات و محدودیت ها باید سازش و همراهی ایجاد کنیم تا به جمع بندی مناسبی برای توسعه بافت تاریخی دست پیدا کنیم، گفت: محدودیت های ما شامل محدودیت های فرهنگی و قانونی است که میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار ثبتی با آن روبرو است و می توان این مشکل را با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدیریت کرد.

استاندارفارس با اشاره به این که در زمینه توسعه بافت اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) باید روی مشترکات تاکید و آن را به عنوان مرحله اول طرح اجرایی کرد، افزود: باید در فضای کارشناسی در خصوص موارد اختلافی گفتگو و تفاهم کنیم که در این صورت می توانیم به راه حل های کارشناسی دست پیدا کنیم.

دکتر رحیمی تاکید کرد: مشاورینی که می خواهند در زمینه بافت های تاریخی فعالیت کنند و طرح ارائه دهند نیازمند شناخت مستمر و عمیق فرهنگی هستند که در این زمینه بهره گیری از مشاورانی که سابقه حضور طولانی مدت در بافت را دارند ضروری به نظر می رسد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: برای تهیه طرح توسعه بافت اطراف حرم باید هم به استانداردهای علمی و جهانی توجه کرد و هم استانداردها و اقتضائات محلی را در نظر گرفت؛ هر چند به نظر می رسد که وزن استانداردهای محلی باید بیشتر باشد؛ زیرا در این طرح برای فضای شهر شیراز طراحی و اجرا می شود.