به گزارش اکونا پرس،

مهندس احمد فعله گری در هجدهمین جلسه کارگروه استانی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی که به میزبانی شرکت گاز استان و با حضور اعضای کارگروه برگزار گردید درمورد روند افزایشی بهره مندی جمعیت استان کردستان از گاز طبیعی اظهارداشت :  در 2 دهه اخیر استفاده از گاز طبیعی در کشورمان روند بسیار سریعی داشته و اغلب مردم در شهرها و روستاها از این نعمت بهره مند شده اند که این روند در استان کردستان با شتاب بیشتری در حال تکوین است. وی افزود : در این میان استفاده از گاز طبیعی در صنایع و واحدهای تولیدی کشاورزی نیز در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است که نشان از اهمیت و جایگاه این سوخت در چرخه اقتصادی دارد.

مهندس فعله گری درمورد وضعیت پیشرفت مصوبات شورای اقتصاد چنین گفت : براساس ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر گازرسانی به صنایع، شرکت گاز استان کردستان اقدامات خوبی در این راستا را آغاز کرد و صنایع فاقد گاز با بررسی های  کمیته گازرسانی به واحدهای صنعتی  شناسایی و برنامه ریزی مدونی برای بهره مندی آنان از گاز طبیعی انجام شده است.

فعله گری یادآور شد: در استان کردستان 1407 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از 50 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت ، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تا کنون 582 واحد صنعتی با مصرف سالانه 39 میلیون لیتر تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند. مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بر روند اجرای مصوبات شورای اقتصاد تاکید کرد و ادامه داد : این شرکت در زمینه ارائه خدمات سریعتر و مطلوب تر به مشترکان گاز طبیعی در بخش صنایع گام برداشته و در نظر دارد در آینده نزدیک تمام صنایع را به شبکه گاز متصل کند.

احمد فعله گری با بیان اینکه ارتباط سازنده بین سازمان ها می تواند زمینه ساز توسعه باشد، اضافه کرد: برای برقراری ارتباط موثر و سازنده بین شرکت گاز و سایر ادارات بخصوص شرکت پخش فرآورده های نفتی ، سازمان صنعت معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و سایر ارگان های مرتبط  تعاملات به شکل کارآمد مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم زمینه ساز توسعه فراگیر استان شود. وی تاکید کرد: شرکت گاز استان کردستان پروژه ها را چنان طراحی می کند که بتواند اغلب صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

در پایان این جلسه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود و پیشرفت مصوبات ارائه دادند ./نسرین محمدی