به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان قم گفت: این طرح ملی به صورت آزمایشی در دو استان قم و اردبیل از صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۸/۷ آغاز به کار کرد.

علی پاکدامن مقدم با اشاره به اینکه مسئول اجرای این طرح بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع برق استان قم است، افزود: در موعد اجرای طرح، مأمور قرائت با لباس فرم و کارت شناسایی به همراه نماینده مشترکین در محل طرح حاضر شدند. وی خاطر نشان کرد: در این طرح نمایندگانی از سه شرکت خدماتی استان حضور دارند تا ضمن اجرای طرح بتوانند تبادل اطلاعاتی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مأمورین قرائت کنتور شرکت گاز در مراجعه ماهانه خود علاوه بر میزان مصرف پارامترهای دیگری چون مصارف غیر مجاز و مشکلات سخت افزاری کنتورها را نیز بررسی می کنند، گفت: لحاظ نشدن این موارد از ضعف‌های کنتورخوانی همزمان است و در طرح‌های آزمایشی مشکلات ارزیابی و شناسایی می‌شود تا بتوان بستر و راهکارهای تحقق اهداف شرکت‌ها را در فازهای بعدی فراهم ساخت. پاکدامن بیان داشت: اجرای این طرح در صورت موفقیت از لحاظ اقتصادی، نیروی انسانی، عملکردی و اتوماسیون بسیار حائز اهمیت است و زمینه ارتقاء خدمات‌دهی شرکت‌ها را فراهم می‌کند. وی با اشاره به شناسایی مشکلات در این طرح افزود: با رفع مشکلات می‌توان آن را در سراسر کشور به اجرای نهایی رساند و بار زیادی را از دوش شرکت‌های خدمات‌رسان کم کرد و کمیت و کیفیت خدمات‌دهی را ارتقاء داد.

وی کاهش مراجعات به درب خانه مشترکین را از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: بجای سه بار مراجعه، کنتورخوان تنها یکبار مراجعه انجام می‌نماید و همه موارد را در بررسی خود لحاظ خواهند نمود.

وی ادامه داد: تکمیل بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر مزایای اجرای این طرح است که این بخش در سه شرکت تکمیل و هماهنگ‌سازی می شود.