به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، مجید دهقان در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از ارتباطات و همکاری‌های شکل گرفته رابطان خبری با این دفتر، حوزه روابط عمومی را حوزه‌‌ای گسترده دانست که ارتباطات انسانی حاکم بر آن گاهی موجب پیچیدگی این حوزه شده و تعامل سایر واحد‌ها و همکاران شرکت را برای شناخت و کاهش چالش‌های احتمالی می‌طلبد.

مجید دهقان ادامه داد: روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در حوزه شناساندن شرکت و فعالیت‌های مرتبط به دیگران و همچنین ارتقا جایگاه شرکت فعالیت می‌کند و تعلق خاطر و عرق به سازمان از ملزومات خدمت در این عرصه خواهد بود. وی با بیان این که روابط عمومی شرکت در واقع سخنگوی سازمان است افزود: وجود خطا‌های فنی در خبر‌های تولیدی این دفتر قابل قبول نیست و برای حذف خطا‌های احتمالی، همکاری تنگاتنگ با واحدهای مربوطه و رابطان خبری الزامی است. دهقان همچنین تقویت ارتباط با رابطان خبری شرکت را یکی از راه‌های بهبود کیفیت و سرعت تهیه اخبار دانست و تصریح کرد: فعالیت رابطان خبری در بیان دستاوردهای سازمان در سطح استان و کشور و همچنین بیان عملکرد‌های موفق واحدها به سایر بخش‌های شرکت با اهمیت می‌باشد. مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنن با اشاره به برنامه آموزش به رابطان خبری، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با بهره‌گیری از توان همکاران واحد روابط عمومی و تداوم و تقویت مهارت خبرنویسی رابطان خبری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، سازمان خود را بیش از پیش در عرصه کشوری و استانی معرفی کنیم.

در ادامه علیرضا عسکری کارشناس روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز سطح‌بندی رابطان خبری در شش ماهه نخست سال ۹۹ را در شش سطح عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط تعیین شده در هر یک از سطوح، به رابطان خبری امتیازات مربوطه در نظر گرفته شد. وی تعداد اخبار تولید شده شرکت در شش ماهه نخست سال ۹۹ را ۱۴۲ خبر دانست که ۳۷ مورد از آن‌ها با همکاری رابطان خبری شرکت تهیه شده؛ افزود: همکاران می‌توانند ضمن پیشنهاد مباحث انگیزشی و سرفصل‌های آموزشی، موجب افزایش این آمار و بهبود کیفیت و کمیت اطلاع رسانی در شرکت شوند.

علیرضا عسکری در ادامه نکات مربوط به نگارش و تهیه خبر از جمله ارزش‌های خبری و عناصر خبری را بیان کرده و ایده‌های تهیه خبر و ملزومات و نکات ضروری عکاسی خبری را نیز بیان کرد.

ایجاد بستر ارتباطی واحد برای تبادل اطلاعات خبری و اخبار، شناساندن حوزه فعالیت و جایگاه در جمع مردم و رسانه‌ها، تهیه کلیپ و گزارش خبری حین اجرای فعالیت‌های شاخص، توانمندسازی رابطان خبری برای سوژه‌یابی و تهیه خبر، ایجاد فضای رقابتی میان رابطان‌خبری و معرفی رابطان خبری به سایر همکاران نیز از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده توسط رابطان‌خبری شرکت برق منطقه‌ای یزد در این نشست بود.