به گزارش اکونا پرس،

 قدرت اله نوروزی ضمن تاکید بر لزوم توسعه فناوری های نوین الکترونیک در شهرداری اصفهان برای سهولت کار شهروندان و کاهش مراجعات مردمی، انتظار شهرداری را تحقق شعار “شهر هوشمند” به طور کامل ذکر کرد و افزود: انتظارمان این است ضعف های موجود مرتفع و ارائه خدمات، روان تر شود تا هر شهروند اصفهانی بتواند در منزل خود پروانه دریافت کند.  

مدیرعامل شرکت صفارایانه و مشاور طرح الکترونیک شهرداری اصفهان در قالب برند سرای 8 و سامانه اصفهان نما در دیدار با شهردار اصفهان گفت: خدا را شاکریم سیستمی که در شهرداری اصفهان با عنوان خدمات الکترونیک فعال است، سیستمی بی نظیر در کشور است که به ویژه در شرایط کرونایی اهمیت بالایی در رفاه و آسایش شهروندان دارد. 

رضا زرین تصریح کرد: مجموعه فعالیت ها، تلاش ها و برنامه های این شرکت به سمتی بوده که شهروندان اصفهانی بتوانند در منزل خود و یا از طریق موبایل یا سیستم رایانه، خدمات مختلفی که از سوی شهرداری ارائه می شود را دریافت کرده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی در شهرداری نداشته باشد.    

وی تصریح کرد: شهروندان در این سامانه، خود بخشی از فرآینده شده و می توانند تمام خدماتی که در حوزه شهرسازی اعم از گرفتن استعلامات الکترونیکی، پروانه، پایان کار، پرداخت قبوض نوسازی، مشاهده دستور نقشه و ... است را دریافت کنند، شهروندان می توانند با کلیک روی ملک خود مشاهده کنند آن ملک دارای چه ضوابطی در شهرداری است یا اینکه شهرداری چه طرحی برای توسعه آن ملک در نظر دارد. 

مدیرعامل شرکت صفارایانه ادامه داد: در این مسیر، سعی شده سامانه به یک سهولت و سادگی رسیده و دانش و تلاش کارکنان و کارشناسان شهرداری در اتاق های مختلف به صورت کامل برخط شود و شهروند با یک کلیک روی ملک خود به تمام خدمات، دسترسی پیدا کند.   

وی اضافه کرد: فناوری و خدماتی که شهرداری اصفهان ارائه می دهد کاملا به روز بوده و به جرأت می گوییم شهرداری اصفهان در این زمینه در کشور پیشرو است، شرایط کرونایی کشور شهرداری اصفهان را هر چه بیشتر ترغیب می کند تا با جدیت بالایی این مسیر را طی کند و شرکت صفارایانه نیز در این مسیر به شهرداری یاری می رساند. 

زرین با بیان اینکه شرکت صفارایانه با شهرداری های بسیاری در سطح کشور همکاری می کند، گفت: با آگاهی از شرایط  شهرداری های کلانشهرهای کشور می گویم هم اکنون شهرداری اصفهان در حوزه شهرسازی، ارتباط با مردم و تقلیل صدور زمان پروانه جایگاه نخست کشور را دارد، خدمات الکترونیکی که شهرداری اصفهان به صورت الکترونیک ارائه می دهد محدودیت زمانی و مکانی ندارد و هر شهروند در هر مکانی که حضور دارد می تواند با مراجعه به سایت my.isfahan.ir  خدمات ملک خود و سایر خدمات که طیف وسیعی را شامل می شود، دریافت کند.  

وی با بیان اینکه از این خدمات با عنوان سلف سرویس یاد می شود، تاکید کرد: شهروند با مراجعه به سایت، خدمت را مشاهده و آن را انتخاب و به تناسب انتخابی که انجام داده خروجی های لازم را دریافت می کند. بخشی از این خدمات، شهرگردی است که شهروندان اصفهانی می توانند در سطح شهر اصفهان حرکت و مناطق مختلف، آثار باستانی، بازارچه ها و هر آن چیزی که در قالب فضای واقعی مشاهده می کنند را در بستر فضای مجازی مشاهد کنند.   

مدیرعامل شرکت صفارایانه ادامه داد: از خدمات دیگر این سامانه می توان از پرداخت عوارض نوسازی، مشاهده ضوابط ملک، سطح اشغال ملک، تعداد واحدها، آگاهی از تعیین میزان هزینه ای که شهروند باید برای گرفتن پروانه پرداخت کند، تصدیق گواهی، مشاهده دانشنامه و ... نام برد که باعث می شود شهرداری اصفهان به سمت شهرداری شیشه ای یا شناور حرکت کند زیرا اقدامات و خدمات به صورت کاملا پویا و به روز ارائه می شود./محسن راعی