به گزارش اکونا پرس،

 در سراسر کشور باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخشنامه‌ها، قوانین و تبصره‌هایی که در اسناد بالادستی وجود دارد، سعی شود تا امکانات بهتری در اختیار جامعه هدف بگیرد. به میزبانی اداره کل بهزیستی مازندران جلسه‌ای با حضور «دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان» و «علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی» برگزار شد. موضوع این جلسه پیگیری وضعیت خدمت رسانی بهزیستی و معضلات پیش روی این سازمان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به گروه‌های هدف این مجموعه عنوان شد. بابایی چند روز قبل در گفتگویی با یک خبرگزاری از به‌روز نبودن خدمات بهزیستی در کل کشور گلایه کرده بود و متعاقب آن به صورت حضوری با مدیرکل این نهاد در مازندران به گفتگو پرداخت تا در چند و چون ماجرا قرار بگیرد.

نماینده مردم ساری افزود: چند روز قبل و در تماسی از یک خبرگزاری به اطلاع من رسید که چند واحد زیرمجموعه بهزیستی که بیشتر متعلق به بخش خصوصی نیز بودند تعطیل شده و خدمت‌رسانی در آن‌ها متوقف شده است. همین مسئله سبب شد تا صحبتی در خصوص مشکلات این حوزه نه تنها در مازندران بلکه در سراسر کشور انجام بشود و به کمبود امکانات و منابع در این حوزه نیز اشاره شد. وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته  و توضیحات دکتر گوهردهی مشخص شد که در برخی موارد اصلا تعطیلی وجود نداشته و در باقی موارد هم تعطیلی آن مراکز به دلیل عدم تمایل موسسین به ادامه همکاری و در یک‌مورد نیز فوت موسس بوده است و یا به سبب اجرای درست و دقیق پروتکل‌ها و بخشنامه‌ها و پروتکل هایی بوده است که ستاد ملی مبارزه با کرونا و  وزارت بهداشت ابلاغ نموده اند.  وی ادامه داد: توقع بر این است که ارائه خدمات به گروه‌های «هدف» جامعه بهزیستی مانند معلولین و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد و حتی کسانی که خارج از این دو نهاد به نوعی قشر آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند، به روز شود و در این دوران این توقع نابجایی به نظر نمی‌رسد. بدون شک حتی مدیران این سازمان‌ها نیز با این موضوع موافق هستند و آن را قبول دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی موضوع کمبود اعتبارات و ایجاد زیرساخت‌ها را از اصلی‌ترین نکات در این زمینه بیان کرد و افزود: علاوه بر این‌ها میزان مشارکت و نوع نگاه دولت به گروه‌های هدف سازمانی مانند بهزیستی که با اقشار آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار جامعه سروکار دارد می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف نماید.

علی بابایی کارنامی در انتها از تلاش بی‌وقفه کارکنان بهزیستی در مازندران به‌ویژه در ایام همه‌گیری «ویروس کرونا» تقدیر و تشکر کرد.