به گزارش اکونا پرس،

 در این دیدار، سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی یک نهاد کاملا فرهنگی است و برای توسعه به پشتیبانی تمامی دستگاه ها نیازمند است. پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از وظایف قانونی شهرداری ها است که مطابق ماده ۶ قانون نحوه تاسیس و اداره کتابخانه های عمومی به حساب انجمن کتابخانه های آن شهرستان واریز شود.

وی اظهار داشت: هیچ کتابی، خالی از مبانی دینی، فلسفی، اعتقادی و فکری نیست. حتی ممکن است پشت جلد کتاب، دیدگاهی از نویسنده وجود داشته باشد که تنها با مطالعه این بخش، تحولی در زندگی شخص اتفاق افتد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی ما، به برنامه های کتاب محور و مطالعات مفید برای دانش آموزان به خوبی توجه نشده که مسئولان امر باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی به موضوع  اصلاح قانون نهاد کتابخانه های عمومی پرداخت و افزود: در  زمینه حل مشکلات کتابخانه های عمومی در حوزه انتخابیه و اصلاح قانون نهاد با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور دیدار و گفتگو خواهیم کرد.

در این دیدار، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل ‌کتابخانه های عمومی خوزستان پس از ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان، به مشکلات کتابخانه عمومی شهدای چوئبده آبادان پرداخت و گفت: کتابداران کتابخانه های عمومی به ویژه کتابداران شهرستان آبادان در ایام تعطیلی کتابخانه ها به دلیل کرونا، در فضای مجازی فعالیت های متنوع و گسترده فرهنگی با محوریت کتاب اجرا کردند.

وی ادامه داد: پیگیری قانونی سهم نیم درصد کتابخانه ها از شهرداری و تحقق آن، اهمیتی مضاعف در پیشرفت و توسعه کتابخانه ها دارد و شهرداری ها ملزم به پرداخت آن هستند. اصلاح قانون کتابخانه های عمومی برای حل مشکلات مالی مطالبه کتابداران کشور است.

حسین زاده به مشکلات کتابخانه عمومی شهدای چوئبده آبادان اشاره کرد و گفت: کتابخانه تنها مرکز و پایگاه فرهنگی شهر چوئبده است که می تواند بستری مناسب برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی شهروندان و مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گفت: با توجه به وسعت محدوده منطقه آزاد اروند، راه اندازی کتابخانه سیار در آبادان و خرمشهر می تواند  زمان دسترسی مردم به کتاب را کاهش دهد.