به گزارش اکونا پرس،

قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به اینکه روز 14 آبان روز فرهنگ عمومی بود، اظهار کرد: فرهنگ عمومی سیمای شهر و سیمای کشور را انعکاس می دهد و بازتابی از رفتارهای ما در اذهان مردم در آینده و مردم شهرهای دیگر است؛ فرهنگ عمومی باید راهکار عبور از مشکلات را ارائه دهد و در شهر ما این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه هر یکشنبه یک افتتاح در شهر داریم و تاکنون به این قولی که به مردم داده ایم خللی وارد نشده است، گفت: هرچه به پایان سال نزدیک می شویم پروژه های بزرگ شهر افتتاح می شود و خدمت بیشتر به عموم شهروندان ارائه می شود در همین راستا دیروز بهره برداری از پروژه مرکز نمایشگاه بزرگ اصفهان برگزار شد.

وی گفت: سه سال پیش وقتی این نیاز را احساس کردیم و قفل توقف پروژه نمایشگاه را شکستیم، کل سرمایه شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان 40 میلیارد تومان بود و 15 درصد پروژه انجام شده بود اما با افزایش سرمایه شرکت به بیش از 200 میلیارد تومان، حدود 220 میلیارد تومان برای پروژه نمایشگاه هزینه شده و طرح با کیفیت و سرعت پیش رفت که در این راستا 114 میلیاد تومان از هزینه از سوی شهرداری و 83 میلیارد تومان از طرف اتاق بازرگانی استان تامین شد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک باز از این نوع طرح ها در شهر افتتاح می شود چراکه پروژه ها یکی یکی در دست تکمیل و در آستانه بهره برداری برای شهروندان است؛ هم اکنون سالن گلستان شهدا آماده است و پل شهید سلیمانی با همکاری و کار سه شیفته و نیز تامین امکانات تا پایان سال به پایان می رسد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این طرح با سه میلیون مترمربع سطح زیربنا، دو کیلومتر طول و یک و نیم کیلومتر عرض تنها با اراده و عزم مدیران و پیمانکاران قابل تحقق است و امیدواریم مانعی خارج از اراده جلوی پای ما ایجاد نشود.

وی افزود: در هر منطقه شهر اصفهان یک خیابان را برای پیرایش شهری در نظر گرفته ایم و برخی مناطق در این طرح جلوتر هستند چون کسبه همکاری بیشتری کردند و از تمام کسبه درخواست همکاری داریم تا این پروژه پایلوت را اجرایی کنیم و این همه زیبایی در شهر اصفهان نباید با نازیبایی یک خیابان ذهن بیینده را مخدوش کند.

نوروزی افزود: پاتوق های شهری هم در منطقه یک و 9 در حال اجراست تا امکانات اولیه برای تبادل افکار و گفت و گو در یک محیط سالم داشته باشیم.

شهردار اصفهان افزود: هر خودرو که از شهر حذف می شود با دوچرخه جایگزین می شود که در این زمینه زیرساخت های دوچرخه فراهم می شود؛ یکی از این زیرساخت ها ایجاد یک حلقه بزرگ از مسیر دوچرخه سواری در اصفهان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک هزار و 200 کیلومتر راه فرعی و اصلی در اصفهان داریم که 777 کیلومتر از این مسیر تبدیل به مسیر دوچرخه می شود، در همین زمینه امروز صبح شورای ترافیک شهر برگزار و یکی از بحث های ما انتخاب بهترین و ایمن ترین مسیر برای دوچرخه سواری بود .

وی با بیان اینکه امسال تعریض و نورپردازی برخی پل های روی رودخانه زاینده رود را در دستور کار قرار می دهیم، گفت: در همین راستا ساماندهی پل های فلزی و فردوسی برای جذب گردشگر برای تسهیل تردد انجام می شود./محسن راعی