به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سکایی نیوز؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که بندر چابهار از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند، بیان کرد: این بندر استراتژیک با فرصت های بی نظیرش امکان سرمایه گذاری و مشارکت بخش هایی خصوصی ایران و دیگر کشورهای منطقه را در توسعه زیرساخت های دریایی و بندری فراهم کرده است.

وی با اشاره به رغبت سرمایه گذاران برای فعالیت در بندر چابهار، ادامه داد: در همین راستا عملیات احداث پنج پروژه بندری و دریایی شامل مخازن پتروشیمی، انبار نگهداری کالا، 2 باب مخازن فرآورده های نفتی و ترمینال شستشو و ضدعفونی کامیون توسط بخش خصوصی و با اختصاص 9 هزار و یکصد و چهل میلیارد ریال اعتبار هفته گذشته در این بندر بزرگ اقیانوسی آغاز شد.

آقایی اذعان کرد: همچنین عملیات ساخت 8 پروژه شامل احداث مخازن فراورده های نفتی، روغن خام و 6 انبار چند منظوره کالا با اختصاص 5 هزار و 794 میلیارد ریال اعتبار در این بندر استراتژیک در دست اجراست.

وی افزود: افزایش صادرات قیر از طریق بندر چابهار به کشورهای آفریقا، پاکستان، هند و جنوب شرق آسیا و رقابت پذیر کردن محصولات صادراتی نسبت به سایر کشورها با توجه به نزدیکی این بندر به کشورهای هدف از اهداف ساخت مخازن فرآورده های نفتی در چابهار است.

به گفته این مقام مسئول، انبارهای نگهداری کالا نیز به منظور افزایش ظرفیت انبارش کالا، تسریع در تخلیه و بارگیری، نگهداری استاندارد کالا، افزایش ظرفیت پذیرش کشتی و دپوی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با توجه به افزایش حجم ترافیک کالا در بندر شهید بهشتی احداث می شود.
 

وی ذخیره سازی و صادرات محصولات تولید شده در سایت پتروشیمی نگین مکران و رقابت پذیر کردن محصولات تولید شده صادراتی را از اهداف احداث مخازن پتروشیمی برشمرد.