به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در آیین افتتاح این طرح ها گفت : با تلاش صنعتگران شرکت گاز فارس ، طرح بزرگ گازرسانی به  شهر بیرم ، ۵۵ روستای فارس و ۱۲۵ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

حسینی افزود: با بهره برداری از این طرح ها ۸ هزار و ۷۵۶ خانوار شهری و روستایی فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

این طرح ها با هدف اجرای محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا  شد و علاوه بر رشد صنایع ، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود .

به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس، این استان با میانگین پوشش ۹۵.۸ درصدی گاز طبیعی در دو بخش شهری و روستایی به عنوان استان سبز کشور شناخته می شود.

همچنین عملیات گازرسانی به ۸ شهر رستاق،دوبرجی،فدامی،دهرم،بنارویه،جویم،دهکویه و عمادشهر، ۱۴۹  روستا و ۳۲۵ واحد صنعتی فارس با ۷۰۰  میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است که با افتتاح این طرح ها ۱۰۰  درصد شهرهای فارس و ۹۶ درصد روستاهای این استان به شبکه گاز متصل می شوند.

غلامعباس حسینی با تاکید بر این که توسعه فارس در مسیر سبز گازرسانی در سال های اخیر شتاب زیادی گرفته است گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۸۰ شهر فارس از گاز طبیعی برخوردار بود که اکنون این تعداد با رشد ۲۸ درصدی به ۱۰۲ شهر افزایش یافته است.

وی با اشاره به گازرسانی به ۶۷۷  روستا تا پیش از سال ۹۲ نیز گفت :  با روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون بیش از  دو هزار و ۱۱۶ روستا از مزایای گاز طبیعی بهره مند شده که بیانگر رشد بیش از دو برابری و نهضت گازرسانی به روستائیان فارس است.

با تلاش بی‌وقفه جهادگران شرکت گاز فارس در هفت سال اخیر ، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گذاری، انجام ، ۵۹۰ هزار اشترک جدید، ایجاد و ۲۳۱ هزار علمک گاز نصب  شده که به ترتیب نمایانگر رشد ۹۳، ۶۰ و ۳۹ درصدی در توسعه خدمات گازرسانی استان است.