به گزارش اکونا پرس،

معاون عمرانی استانداری فارس در آیین بهره برداری از طرح های برق و انرژی ، بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های توسعه و تامین برق در استان تاکید کرد و افزود: پویش الف - ب- ایران تا کنون دستاوردهای بزرگی برای استان فارس در زمینه تامین انرژی و برق داشته است.

محمود رضایی کوچی افزود: فارس حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت ایجاد انرژی خورشیدی دارد ، شرکت برق منطقه ای فارس حدود ۳۰ طرح بزرگ تامین و انتقال برق را در این استان و در جنوب کشور کلید زده است که ۱۴ طرح تا پایان امسال افتتاح می شود ، اجرای این طرح ها بیانگر توجه دولت به تامین زیر ساخت های صنعتی فارس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه گفت: ارزش ریالی طرح هایی که تا پایان امسال در زمینه تامین و انتقال برق در استان فارس به بهره برداری می رسد بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است ، شرکت های توزیع هم امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری خواهند کرد.

رضایی کوچی همچنین بر لزوم رفع برخی از تنگناهای تامین انرژی در استان فارس تاکید کرد و گفت: شهرستان های ممسنی ، رستم ، لارستان و برخی دیگر از مناطق این استان نیازهایی در این حوزه دارند که باید با توجه بیشتر این نیازها بر طرف شود.

وی افزود : تامین روشنایی معابر شهری در شیراز و شهرستان ها ، تامین روشنایی بزرگراهها و جاده های روستایی ، تامین برق برای ایستگاههای موبایل و سایت های شبکه های ارتباطی در مناطق کوهستانی و تلاش برای کاهش افت ولتاژ و پایداری شبکه از دیگر نیازهای استان فارس است.