به گزارش اکونا پرس،

وی گفت: این اداره کل از سال 76 تاکنون بیش از 1100پروژه احداث نموده که 30درصد  انها با مشارکت خیرین بوده است.

جوانبخت افزود :درسال جاری 30 پروژه با 214 کلاس درس و30 هزار متر مربع زیربنا تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که 117 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت پروژه های روستایی گفت: از این تعداد 16 پروژه روستایی بوده است.

این مقام مسئول گفت : درسال آینده نیز 200کلاس درس تحویل خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس گفت :

از 800/10 کلاس درس استان ،1170 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد می باشد که 420 کلاس درس تا پایان سال 99 و مابقی طی سالها آینده استاندارد خواهند .

جوانبخت با اشاره به اهمیت هوشمندسازی کلاسهای درس ادامه داد: درحال حاضر 70 درصد کلاسهای درس نیاز به هوشمندسازی دارند که امیدواریم با مشارکت مردم این مهم نیز تحقق یابد .

موضوع پویش ملی آجر به آجر نیز از موضوعات مهم مطرح شده در این برنامه بود که مهندس جوانبخت با اشاره به اهمیت طرح گفت : در پویش آجر به آجر برای کمک به احداث مدرسه 3کلاسه شنازند تاکنون 210 میلیون تومان توسط مردم جمع اوری شده است. وی افزود : طرح آجر به آجر با هدف مشارکت همگانی در امر مدرسه سازی مطرح شده و به منظور ترویج فرهنگ مشارکت،همه مردم با هر مبلغی می توانند در این امر شرکت کنند. مدیرکل نوسازی مدارس استان به احداث مدرسه سبز در قزوین نیز اشاره کرد و گفت: مدرسه سبز دارای 15 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد که امید داریم با اختصاص منابع مالی شاهد اتمام عملیات این پروژه در سال آینده باشیم. جوانبخت در پایان از آحاد جامعه دعوت کرد با مشارکت در پویش مردمی آجر به آجر ،سهم خود را در ساخت آینده فرزندان این مملکت ادا کنند.