به گزارش اکونا پرس،

خلیل محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: رفع محدودیت‌های تولید انرژی برق و مشکلات فنی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی نیروگاه رامین در فصل پائیز و زمستان بشمار می‌آید تا با آمادگی بیشتری به‌ویژه در فصل تابستان، برق موردنیاز مردم را تولید کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: با کاهش دمای هوا و همچنین کاهش مصرف انرژی برق، در اواخر مهرماه سال جاری اقدام به خروج واحد 305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه به‌منظور رفع مشکلات فنی و محدودیت‌های تولیدی نمودیم.

 محمدی در ادامه، مسدودی لوله‌های کندانسور، کاهش تبادل انتقال حرارت و به‌تبع آن کاهش سطح خلاء کندانسور را یکی از عوامل ایجاد محدودیت در این واحد تولیدی عنوان کرد و افزود: وجود اشکال در حرکت محوری توربوفیدپمپ، افزایش دمای آب‌گردشی و کاهش خلاء کندانسور، در پی خروج 2 عدد فن از برج‌های خنک‌کن از دیگر مشکلات فنی این واحد 305 مگاواتی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فنی و تعمیرات به‌منظور رفع معایب تصریح کرد: اسیدشویی کندانسور، رفع اشکال از توربوفیدپمپ، رفع مشکلات فنی فن های برج‌های خنک‌کن و همچنین انجام تعمیرات پیشگیرانه در تجهیزات فوق بحرانی و حساس، ازجمله اقدامات شاخص برنامه تعمیرات میان دوره‌ای و رفع محدودیت این واحد، در مدت‌زمان 15 روز بشمار می‌آید.

مدیرعامل نیروگاه رامین اضافه کرد: پس از اجرای عملیات این واحد تولیدی، محدودیت حدوداً 40 مگاواتی رفع شد. با اجرای این اقدام، ضمن رفع چالش‌های فنی، سبب شد که سطح آمادگی این واحد نیروگاهی ارتقا یابد. امیدوار هستیم با اجرای دقیق فرآیند نگهداری، تعمیرات، پایش و نظارت‌های فنی، شاهد تداوم بهره‌برداری مطلوب از این واحد باشیم.