به گزارش اکونا پرس،

در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب در 18 روستا در استان اصفهان در دستور کار قرار دارد، این در حالیست که هم اکنون در کشور تنها 60 روستا تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی عدالت اجتماعی در برخورداری روستاییان از خدمات آبفا در استان اصفهان محقق گردیده است و درحال حاضر روستاییان از خدمات غیر حضوری از طریق سامانه 1522 بهره مند شده اند.

هاشم امینی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری دهیاری ها 95 درصد از 250 هزار پرونده مشترکین در روستاها بایگانی الکترونیکی شده است، بدین ترتیب از این پس روستاییان می توانند خدمات مورد نیاز خود را از طریق تماس با سامانه1522 دریافت نمایند.

وی اعلام کرد :باراه اندازی سامانه مذکور در روستاها، دیگر روستاییان برای دریافت خدمات نیازمند صرف وقت و هزینه نیستند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه پس از یکپارچه سازی حدود 950 روستا تحویل گرفتیم عنوان کرد: هم اکنون هدرفت آب در روستاها بالاست در حالیکه این رقم در آبفا استان حدود 16 درصد می باشد، براین اساس طرح اصلاح 300 کیلومتر شبکه فرسوده آب روستاییان در 100 روز تدوین شد.

مهندس امینی پیرامون تامین پایدار آب شرب روستاییان گفت : از ابتدای سال تاکنون بیش از 32 روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند این درحالیست که درصدد هستیم تا پایان سال این رقم را به بیش از70 روستا افزایش دهیم.

وی با اشاره به بهره مندی روستاییان از خدمات شبکه فاضلاب تصریح کرد: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب در 18 روستا در استان اصفهان در دستور کار قرار دارد، این در حالیست که هم اکنون در کشور تنها 60 روستا تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به کاهش هزینه ها با یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی تصریح کرد: کاهش هزینه ها یکی از مزیت های این فرایند می باشد، همچنین استفاده از تجهیزات و تاسیسات به منظور ارائه خدمات گسترده به مشترکین در شهرها و روستاها یکی دیگر از مزیت های یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی قلمداد می شود.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال جاری 173 کیلومتر توسعه شبکه آب، 69 کیلومتر اصلاح شبکه آب، 65 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب و 5 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب عملیاتی شده است. 

امینی اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری 10 هزار و 179 فقره انشعاب آب و 9 هزار و 118 فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است. 

وی درخصوص توزیع عادلانه آب در استان اصفهان گفت: آّب شرب بیش از 6 میلیون نفر در استان اصفهان و استان های مجاور از طریق سد زاینده رود تامین می شود که سعی شده با استفاده از روش های نوین و بهره مندی از تکنولوژی های روز، آب به صورت عادلانه میان مردم توزیع گردد، اما از همه اقشار جامعه می خواهیم مدیریت مصرف را در استفاده از آب مد نظر قرار دهند.

وی کیفیت آب شرب اصفهان را مورد تایید نهادهای ذیصلاح از جمله مرکز بهداشت دانست و گفت: درحال حاضر شرکت آبفا استان اصفهان با داشتن 23 آزمایشگاه دارای بیشترین آزمایشگاه در کشور است، 

که همه روزه با انجام آزمون های میکروبی و شیمیایی و دیگر پارامتر های کیفی ، آب سالم و بهداشتی را در اختیار مردم قرار می دهند./محسن راعی