به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند آرش میراسماعیلی اظهار داشت: هدف فدراسیون جودو پیشرفت این رشته جذاب با همکاری سایر ارگان ها در سراسر کشور است.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه ای بین فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد خواهد شد تا مثمرثمر باشد.

رییس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان منطقه آزاد اروند درخواستی برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و اردوی تیم ملی ایران در این منطقه داده است که با ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا آن را اجرایی خواهیم کرد.

میراسماعیلی با اشاره به تعلیق فدراسیون جودو افزود: در صورتی که این فدراسیون از تعلیق فدارسیون جهانی خارج شود مسابقات بین المللی در رده های سنی مختلف به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: منطقه آزاد اروند به لحظ زیرساخت های ورزشی دارای ظرفیت های مناسبی است و می توان با استفاده از این ظرفیت ها شرایط میزبانی مسابقات بین المللی را در این منطقه فراهم کرد.

رییس فدراسیون جودوی ایران گفت: در نخستین فرصتی که ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را بدهد یکی از میزبان ها منطقه آزاد اروند خواهد بود.

میراسماعیلی افزود: نسبت به توسعه جودو در جای جای ایران اسلامی اهدافی داریم، در بخش بانوان زمینه برای پیشرفت در جودو و دفاع شخصی برنامه ریزی شده است و حتی برنامه ریزی برای آموزش بین کارمندان زن صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: نگاه ما به آبادان و خرمشهر بسیار مثبت است، این ۲ شهر روزی برای کشور از جان و مال خود گذشتند و ایثار کردند و قطعا نگاه فدراسیون جودوی کشور به این منطقه بسیار مثبت است و هرگونه همکاری که منطقه آزاد اروند نیاز داشته باشد پذیرفته خواهد شد.

میراسماعیلی بیان کرد: در صورتی که منطقه آزاد اروند برای میزبانی اردوی تیم های ملی جودو کشور آمادگی داشته باشد فدارسیون از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد.