به گزارش اکونا پرس،

سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا عوامل این فرماندهی در جهت برقراری نظم، امنیت، آرامش و آسایش شهروندان و با رعایت نکات ایمنی به خدمت شبانه‌روزی پرداخته و با توجه به مطالبه به حق مردم در راستای ایجاد امنیت پایدار در جامعه، طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی فاتح ۵ را با مشارکت تمامی یگان‌های انتظامی و پلیس‌های تخصصی به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان قزوین به مورد اجرا گذاشت.

وی ادامه داد: پلیس در راستای اجرای این طرح، ۱۲۰ سارق، معتاد و خرده فروش موادمخدر، مالخر اموال اموال مسروقه اراذل و اوباش را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر کرد.

به گفته وی، در اجرای این طرح ۴۸ ساعته همچنین ۹ سارق تاکنون به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کرده و از آنها ۹ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، ۸ دستگاه خودرو سرقتی، مقداری وسایل داخل خودرو و سایر اقلام سرقتی کشف و ضبط نیز شده است.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه در این طرح ۵ متهم تحت تعقیب، ۷۳ معتاد متجاهر و خردهفروش موادمخدر، ۱۳ نفر از اراذل و اوباش و ۴۰ نفر نیز در رابطه با سایر موارد دستگیر شده‌اند، افزود: ۴۴۰ مورد اعمال قانون در حوزه راهور نیز صورت گرفته و در این رابطه همچنین ۱۹ دستگاه خودرو و ۱۳ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف شدند.

وی یادآور شد: در مدت زمان اجرای طرح ۱۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر، ۸ فقره پرونده کلاهبرداری و یک فقره پرونده جعل نیز کشف و متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

وی با اشاره به بازدید ۱۰۵ واحد صنفی در راستای اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: برای ۴۰ واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و ۱۶ واحد صنفی متخلف دیگر به دلیل رعایت نکردن مقررات، ضوابط انتظامی و نداشتن پروانه کسب با دستور قضایی پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: تحقیق از متهمان جهت کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد و به شهروندان نیز توصیه می‌شود تا ضمن توجه به هشدارهای پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت و از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.