به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار داشت: با توجه به تاثیر آب در تحقق شعار سال میتوان گفت،آب مایه حیات است و در همه مسائل  به آن نیاز داریم؛ حتی اگر صنایع به ویژه صنایعی که به آب نیاز مبرم دارند،  آب کافی در اختیارشان قرار نمی گرفت قطعا قادر به تولید نبودند.

وی ادامه داد: آب نقش مهمی در تمام بخش‌های اقتصادی و حتی خدماتی می‌تواند داشته باشد؛ همچنین آب در تولیدات کشاورزی و صنایع نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و اگر آب نباشد زندگی و تولید نخواهیم داشت.

کامران خرم خاطر نشان کرد: براین اساس شرکت آب منطقه‌ای کردستان تمام تلاش خود را در جهت رسیدن به این اهداف بکار گرفته است تا در حد امکان از محل سدها و یا دیگر منابع آبی سطحی و زیرزمینی آب مورد نیاز صنایع فعال در استان رافراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ اقداماتی در راستای تحقق شعار سال بعنوان رونق تولید صورت گرفت، افزود: با پیگیری های بعمل آمده توسط شرکت آب منطقه ای کردستان و همراهی مستمر مدیران ارشد استانی خصوصا استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مساعدت و همکاری وزارت نیرو، ابلاغیه تخصیص آب استان به میزان 997 میلیون متر مکعب صادر گردید. 

خرم با بیان اینکه این اقدام یکی از کارهای بزرگی بود که براساس تحقق شعار رونق تولید در صنعت آب استان انجام شد، عنوان کرد: از این حجم میزان 243 میلیون متر مکعب برای اهداف زیست محیطی، 159 میلیون متر مکعب جهت شرب، 50 میلیون متر مکعب برای صنعت و  545 میلیون متر مکعب به کشاورزی تخصیص داده شد که با تخصیص این حجم 96 هزار و یکصد و چهار هکتار از اراضی دیم استان به کشت آبی، تبدیل می شود و از این سطح، مقدار16 هزار و 944 هکتار در حوضه سفیدرود، 28 هزار و 151 هکتار در حوضه دریاچه ارومیه و 50 هزار و 959 هکتار در حوضه مرزی غرب قرار دارد که با احتساب اراضی موجود آبی به میزان تقریبی 125 هزار هکتار، مجموع اراضی آبی استان به 221 هزار هکتار افزایش خواهد یافت. 

وی همچنین در راستای تحقق شعار سال۹۹ و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: به منظور فراهم نمودن بستر جهش اقتصادی در زیرساخت های اقتصادی استان و با هدف حمایت از صنایع و بخش کشاورزی میتوان به اجرای پروژه سد سیازاخ دیواندره اشاره کرد که میتوان یکی از برجسته ترین اهداف سد سیازاخ را تامین آب صنعت برشمرد.

کامران خرم اضافه کرد: این پروژه  تاکنون ٨۷ درصد رشد فیزیکی داشته و مقرر است ۶ میلیون متر مکعب آن به صنعت پتروشیمی بیجار اختصاص یابد.

وی ضمن اشاره به سد چراغ‌ویس بعنوان یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرا در استان کردستان، گفت: هدف اصلی سد آبرسانی به شهر سقز و آبرسانی به حوزه صنعت و شبکه ۵هزار هکتاری است که همگی جزو پروژه‌های مجزا است و مستلزم احداث چند جاده روستایی است. خرم در ادامه گفت: نقش اختصاص ۲۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد چراغ‌ویس به بخش کشاورزی در ایجاد تحول عظیم در حوزه صنعت، کشاورزی و اشتغالزایی در این بخش را نمیتوان نادیده گرفت.

وی در خصوص سد زیویه کامیاران و تخصیص آب به یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد، یادآور شد: کل اهدافی که سد زیویه دنبال می‌کند آبرسانی به بخش کشاورزی منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ابراز امیدواری کرد: امید است که سد رمشت تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و عملیات آبگیری آن انجام شود و هدف این سد نیز صرفا مصارف کشاورزی است تا کشاورزان منطقه از این منابع آبی در راستای توسعه و جهش تولید منتفع گردند.

وی در پایان افزود: بدون شک مشارکت همگانی از ارکان ضروری در تحقق اهداف پیش‌رو شعار جهش تولید بشمار می‌آید و امیدواریم در سال جهش تولید با حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال، شاهد رشد و ارتقاء صنعتگران این خطه باشیم .