به گزارش اکونا پرس،

محمدعلی اصل سعیدی پور در گفتگو با واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد ضمن اعلام این خبر  اظهار داشت کشتی رو  -  رو کامیونی قادر است ۳۰ دستگاه تریلی محتوی کالا را در خود جای دهد و در مسیر بندر امیرآباد به سایر بنادر دریای خزر تردد نماید.

وی مسیر ترانزیتی کالا توسط کشتی رو  -  رو کامیونی را از بنادر شمالی به بندر آکتائو کشور قزاقستان عنوان کرد که در این سفر تعدادی کامیون حامل تجهیزات و میوه به آن کشور و سپس از مسیر زمینی به ازبکستان ارسال می شوند و از راه اندازی  ۳ خط منظم ترانزیتی انواع کالا از این طریق به صورت ماهانه بین دو کشور ایران و قزاقستان خبر داد.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد یکی از مهمترین ویژگی این نوع از حمل و نقل کالاها را صرفه جویی در هزینه های جابجایی کالاهای تجارتی از مبدأ تا مقصد و کنترل کامل بر تمام مسیر حمل برشمرد و خاطرنشان کرد با فعال شدن این خط ترانزیتی و کاهش هزینه های تمام شده ، صاحبان کالا بیش از پیش نسبت به ترانزیت کالا از این مسیر ترغیب خواهند شد.

سعیدی پور در پایان با بیان اینکه بندرامیرآباد با بهره گیری از شقوق مختلف حمل و نقل کالا از قبیل حمل ریلی ، حمل جاده ای ، حمل ترکیبی ، حمل و نقل چند وجهی نقش بسزایی را در صادرات ، واردات و ترانزیت کشور ایفاء می کند ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره برداری از اسکله رو  -  رو ریلی و توسعه زیرساخت های ریلی و لجستیکی ، شاهد رشد چشمگیر ترانزیت کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS ، عراق و افغانستان باشیم.

گفتنی است کشتی های رو  -  رو کامیونی برای حمل خودرو و سایر محموله هایی که روی چرخ قرار دارند استفاده می شوند و پل های متحرک در آن امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری را به کشتی فراهم می سازد.