به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سکایی نیوز، سریال دنباله ‌دار افزایش قیمت مرغ ناشی از بی‌تدبیری دولت است و از ابتدا تاکنون مافیا هم در حوزه تامین نهاده‌های دامی فعالیت می‌کند .

واردات بی هدف و بی ‌رویه‌ مرغ که از نظر پشتیبانی امور دام هدفمند است صورت می‌گیرد و در واقع در ظاهر نگاهشان به مصرف ‌کننده است اما در عین حال مرغداران را بی‌انگیزه می‌کنند که این امر سبب می شود تا در نهایت مرغداران رغبتی به جوجه‌ ریزی از خود نشان ندهند .

گرانی مرغ در سیستان و بلوچستان نیز همچون دیگر نقاط کشور ، چند وقتی است که گرد و خاک به پا کرده و در فاصله چند روز از ۲۶ هزار تومان به حدود ۳۶ هزار تومان افزایش یافته. دلیل گرانی مرغ چیست؟

۳۰ مهر ماه امسال ستاد تنظیم بازار به دلیل کمبود نهاده‌ها در بازار و متناسب آن افزایش قیمت نهاده در بازار با افزایش چشمگیر قیمت مرغ موافقت کرد و به یکباره قیمت مصوب این محصول از ۱۴۴۰۰ تومان به ۲۰۴۰۰ تومان افزایش یافت .

و اما در حال حاضر با گذشت 2 ماه شاهدیم که نه تنها قیمت مصوب رعایت نشد ، بلکه هر کیلوگرم مرغ در محدود ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسید که در چند روز اخیر دوباره قیمت مرغ افزایش عجیب و غریبی یافت و به یکباره از محدوده ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان نیز رسید .

برخی از مرغداران علت افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت غذای مرغ می دانند .

به سراغ مردم رفتیم تا نظرشان را در مورد گرانی این محصول بدانیم ، حقیقی یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت : دولت با گردونه گرانی مرغ و تخم مرغ با روح و روان مردم بازی می کند.

وی افزود : گوشت مرغی که مردم عادی توان خرید آن را داشتند در حال حاضر دیگر توان خرید آن را هم ندارند.

گرگیج نیز یکی دیگر از شهروندان می گوید : کرونا از یک طرف جان ما و عزیزانمان را تهدید می کند و گرانی از سوی دیگر 

وی افزود : معیشت مردم به دست مسئولان بی تدبیر افتاده است امیدوارم هر چه زودتربه خودشان بیایند و چاره ای به حال این گرانی کنند .
 
این شهروند می گوید : بنده به عنوان یک کارگز که دارای همسر و سه فرزند هستم دیگر توان خرید مرغ با این قیمت را ندارم و شرمنده خانواده ام می شوم .