به گزارش اکونا پرس،

آرش یلالی در نشست تشکیل قرارگاه سردار سلیمانی برای مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: پنج هزار کیت آزمایش برای تشخیص سریع بیماری کرونا توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان تهیه شد که در اختیار قرارگاه عملیاتی شهرستان قرار می‌گیرد.

وی افزود: گروه مشترک بهداشت و بسیج در محل‌هایی که موارد مثبت مبتلا به کرونا وجود دارد، حضور یافته و کار نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه به تشریح روند نمونه‌برداری توسط تیم‌های عملیاتی پرداخت و گفت: نمونه‌گیری به صورت منزل به منزل نخواهد بود و تیم‌ها به همه منازل ورود نمی‌کنند..وی افزود: تیم‌ها بر اساس موارد ثبت شده در سامانه، غربالگری‌های انجام گرفته، تلفن ۴۰۳۰ تعیین شده برای بررسی موارد مشکوک به کرونا در محل حاضر خواهند شد.

یلالی در ادامه به بیان علت تغییر وضعیت آبادان از قرمز به نارنجی پیش از اعلام محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: علت تغییر وضعیت آبادان تغییر رده‌بندی ملی بوده است؛ طبق معیار بیش از چهار بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در وضعیت قرمز قرار می‌گرفت اما با تغییر دستورالعمل مقرر شد که به ازای هر ۱۰ بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر وضعیت قرمز اعلام شود.

وی افزود: طبق رده‌بندی جدید آبادان به ازای بیش از ۳۰ نفر بستری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و از ۱۸ نفر به بالا در وضعیت نارنجی قرار خواهد داشت.