به گزارش اکونا پرس،

سعید کورنگ بهشتی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 254 طرح از سوی اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان، طراحی شده است، اظهار کرد: این طرح ها در سال گذشته 167 مورد و در سال 97 حدود 90 طرح بوده است.  

وی ادامه داد: همچنین با حضور مدیران و نمایندگان همه حوزه ها، 22 جلسه 5 ساعته برای هم اندیشی کمیته فنی به صورت آنلاین برگزار و همه طرح های فاز نخست بررسی و ارائه و با توجه به بررسی کارشناسان و برگزاری جلسات متعدد امسال 254 طرح به معاونت های شش گانه شهرداری اصفهان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه طرح های حوزه حمل و نقل با 162 مورد 64 درصد طراحی های شش ماهه امسال را شامل می شود، اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری 43 پروژه طراحی شده که 17 درصد طراحی ها را شامل می شود و در بخش معماری و شهرسازی هم 11 پروژه طراحی شده که 4 درصد طرح ها را شامل می شود. 

کورنگ بهشتی افزود: در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هم 31 پروژه از سوی اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان طراحی شده است که 12 درصد کل طرح های شش ماهه امسال را دربرمی گیرد. همچنین 3 درصد از طراحی ها با 7 طرح شامل سایر طرح های حوزه شهرداری اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی شهرداری 27 مجموعه فرهنگی، ابنیه و نمازخانه طراحی شده است، گفت: تعداد زمین های ورزشی روباز و محوطه سازی نیز چهار مورد بوده است.

مدیرکل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری 8 پروژه مناسب سازی خیابان ها و پیاده روها در حوزه پروژه های شهرسازی طراحی شده است؛ همچنین تعداد طرح های خط بدنه و ابنیه در این مدت هم به سه مورد می رسد.

وی با اشاره به پروژه های ترافیکی شهر اصفهان که در این مدت طراحی شده است، بیان کرد: طرح مربوط به 16 تقاطع و مسیرهای رینگ حفاظتی در شش ماهه سال 99 به عهده اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان بوده است.

*رشد 30 درصدی در سه ماهه ابتدایی امسال

کورنگ بهشتی تصریح کرد: تعداد تقاطع ها، میدان ها و اتصالات و اصلاح هندسی طراحی شده در این مدت هم به 34 مورد می رسد، کارشناسان دفتر فنی و طراحی شهرداری در این بازه زمانی توانسته اند طراحی 42 پیاده رو، 35 خیابان، 20 مسیر بی آر تی، عابر و پایانه ها و 15 طرح ایمن سازی مسیرهای دوچرخه و پارکینگ را انجام دهند.  

وی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری هم 16 طرح آبرسانی و استحصال آب های سطحی، 13 پارک و فضای سبز و مادی، 9 سرویس بهداشتی و خدماتی و 5 پروژه در حوزه آتش نشانی و ابنیه خدماتی در شش ماه اول سال 99 طراحی و ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان ادامه داد: مجموعه کارشناسان و مسئولین اداره کل طراحی با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا، ضمن تشریک مساعی کامل با تمامی حوزه ها در روند شکل گیری طرح ها، طی 10 جلسه کمیته فنی به صورت آنلاین، در مجموع پس از بررسی های همه جانبه، جمع بندی و تکمیل طرح ها، تنها در سه ماهه ابتدایی سال جاری، بالغ بر 93 طرح، طراحی، بازنگری و ابلاغ کردند که به پروژه های فعال شهر تبدیل شده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، 30 درصد افزایش داشته و بیش از دو برابر عملکرد دوره در سال 97 است. /راعی