به گزارش اکونا پرس،

محمدمهدی ناصحی در بازدید از پروژه ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: با توجه به پیشرفت کاری مطلوب و پیگیری انجام شده در حوزه شهرستان و نماینده مجلس، تأمین اعتبار لازم برای ساخت این مجموعه از طرف بیمه سلامت انجام شده و برخی مشکلات و هماهنگی های ساختاری در کار وجود دارد که باید شهرستان هم کمک کند تا این ساختمان امسال به اتمام برسد.

وی به اجرای طرح ردیابی ناقلین کرونا (محله محور شهید سلیمانی) از ۱۵ آذر اشاره کرد و گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در سراسر کشور اختصاص یافته است.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح محله محور شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند، افزود: این طرح با هدف قرنطینه کردن افراد بصورت محله محور طراحی شده که با پشتیبانی بیمه سلامت انجام می‌شود.

این مسؤول گفت: در این طرح تست رایگان سریع کرونا انجام می‌شود تا با شناسایی بیماران و محدودیت‌های ترددی از انتشار ویروس کووید ۱۹ جلوگیری شود.

ناصحی افزود: بیمه سلامت به عنوان پشتیبان این طرح در مثلث سه گانه شبکه‌های بهداشت و درمان، بسیج و بیمه سلامت به اجرای طرح کمک می‌کنند و کادر درمانی شامل پرستار، بهورز و پزشک در این طرح همکاری خواهند داشت.

وی بیمه سلامت را بیمه‌ای مردمی برشمرد و ادامه داد: در حوزه کرونا تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه درمانی کرونا پرداخت شده است.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به نگرش ما در توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت که مهمترین بیمه درمانی کشور بوده و جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون ایرانی را تحت پوشش دارد که عمدتاً از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، رشد خوب و قابل قبولی را در بودجه بیمه سلامت خواهیم داشت و در لایحه‌ای که به مجلس تقدیم شده نیز ۵۰ درصد افزایش بودجه برای سال ۱۴۰۰ در حوزه بیمه سلامت دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف بیمه سلامت این است که بتواند بسته های مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج و سرطانی را بیشتر تحت پوشش دهد، افزود: امیدواریم همچنین پوشش برخی خدمات درمانی مردم در حوزه‌های خدمات بخش خصوصی نیز محقق شود.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم خریدهای راهبردی در بیمارستان‌ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بیمه سلامت برای سال آینده در حوزه توانبخشی دیده شده که امیدواریم بتوانیم با توجه به توجهی که در بودجه به بیمه سلامت شده گشایشی برای بخش توانبخشی داشته باشیم.

این مسؤول در توضیح و تشریح برنامه های خدمت رسانی الکترونیک به جامعه هدف نیز با تاکید بر اینکه پوشش خدمات یکپارچه الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات در همین رابطه است، گفت: از نسخه نویسی تا نسخه پیچی و پرونده الکترونیک سلامت در راستای پزشک خانواده انجام خواهد شد.

ناصحی با اشاره به اینکه پوشش بیش از ۹۰ درصدی نسخه نویسی و نسخه پیچی در کشور توسط سامانه الکترونیک با اتصال موسسات و مطب ها انجام می شود، بیان کرد: اما فقط ۴۰ درصد موارد به طور واقعی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه این مهم در استان مازندران با توجه به زیرساخت‌های پزشک خانواده و اتصال سامانه با سرعت تحقق خواهد یافت، گفت: در استان مازندران با مشکل سامانه‌های مختلف مواجه بودیم که هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت بهداشت برطرف شده و امیدواریم همکاران بتوانند به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک متصل شوند.