به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت خبری کمیته امداد، امیر باوندپوری، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان قم با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه این صندوق شامل تسهیلات حمایتی، مسکن، فرهنگی، اشتغال و آموزش کسب و کار و است گفت: بخشی از وام‌های این صندوق از طریق بانک مهر ایران و بانک رسالت کارسازی و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی ۸ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۸۴  وام کارگشایی به مددجویان معیشت بگیر و غیر معیشت بگیر پرداخت شد گفت: این تسهیلات رقمی معادل ۱۹۰ میلیارد ریال است.

باوندپوری تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال جاری ودیعه و اجاره مسکن رشد غیرمتعارفی داشته، بخش زیادی از مراجعه کنندگان به کمیته امداد استان قم، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن بودند، گفت: طی ۸ ماهه امسال برای تأمین، ودیعه و تعمیرات مسکن ۱۳۳۲ خانوار ۱۸۲ میلیارد ریال از طریق صندوق پرداخت‌شده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان قم بابیان اینکه در ۸ ماهه امسال ۲۴۸ نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغال از وام خودکفایی و اشتغال این صندوق بهره‌مند شده‌اند گفت: بیش از ۳۸ میلیارد ریال وام برای ایجاد کسب‌وکار به مددجویان و فرزندان آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی همچنین از تعامل بانک مهر ایران با این صندوق یادکرد و گفت: طی ۸ ماهه نخست امسال ۲۱۹۲ نفر از معرفی‌شدگان از ۱۴۷ میلیارد ریال وام در قالب کارگشایی، ودیعه مسکن و اشتغال بهره‌مند شده‌اند.