به گزارش اکونا پرس،

هم‌زمان با بزرگداشت روز جهانی خاک و به یاد شهید فخری زاده و شهدای سلامت تفاهم‌نامه ای باهدف توسعه پوشش گیاهی، تنوع زیستی و حفاظت خاک بین شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس منعقد شد. عملیات پروژه زراعت چوب به مساحت ۱۰۰ هکتار در محل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شیراز  صورت گرفت.

در این آیین محمدرضا امیری، فرماندار شیراز؛ ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس؛عبدالحسین صمد نژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس؛ بهمن بهروزی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت و نیز جمعی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز حضور داشتند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را استفاده از ظرفیت بازچرخانی پساب فاضلاب برای کشت درختان بی‌ثمر اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبات مطالعات زیست‌محیطی‌، زمین‌های مجاور تصفیه‌خانه فاضلاب، برای ایجاد فضای سبز و کاشت درختان بی ثمر مناسب است که این درختان از پساب تصفیه خانه فاضلاب آبیاری خواهند شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه حدود ۳۵ درصد مساحت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به کشت درختان اختصاص داده شده است.

بهمن بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز اشاره کرد و گفت: قبل از ورود تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به مدار بهره‌برداری،فاضلاب تهدیدی برای بهداشت شهر محسوب می شد.

مدیرعامل آبفا شیراز تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب ظرفیتی معادل ۱۰۰  هزار مترمکعب فاضلاب خانگی را در شبانه‌روز  تصفیه و به آب پاک برای بخش کشاورزی، فضای سبز و صنعت تبدیل می کند که منبعی پایدار برای سرمایه گذاری در این بخش ها خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کلنگ زنی و احداث دو مدول ۳ و ۴ در آینده نزدیک صورت می‌گیرد و در تلاشیم تا با احداث این دو مدول همه مردم شیراز را از خدمات آن بهره مند سازیم.

 گفتنی است در این آیین حسین پژمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس پیرامون روز جهانی خاک و عبدالحسین صمد نژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس پیرامون اهمیت زراعت خاک با توجه به موضوع تفاهم نامه به ایراد سخنرانی پرداختند.