به گزارش اکونا پرس،

غلامرضا حقایق پور افزود: از مجموع یک هزار و ۷۳ سنگ مزار شهدا در شهر قزوین تاکنون ۸۴۳ قطعه سنگ فرسوده تعویض شده است که ۵۰ سنگ مزار شهید در نیمه اول سال تعویض شد و مابقی هم‌ تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزینه تعویض و ساماندهی هر مزار شهید نزدیک به سه میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای استان نیاز به عزم همگانی است چون حفاظت و نگهداری گلزار شهدا حداقل کاری است که مسوولان باید در قبال ایثارگری و جانفشانی شهدا به آن توجه داشته باشند.

حقایق پور با اشاره به ساماندهی ۱۴ گلزار شهدا در سطح استان طی امسال، تصریح کرد: با گذشت زمان و اثرگذاری آب و هوا، بسیاری از سنگ مزار شهیدان به‌ویژه در روستاها تخریب ‌شده است و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

این مسوول با بیان اینکه بازسازی گلزار شهدای روستاها، اولویت اصلی است، اضافه کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۳۸۸ باب گلزار شهدا وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهرها و ۳۳۲ گلزار با هزار و ۲۹ مزار شهید در روستاها قرار دارند.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: طرح ساماندهی گلزار شهدای بالای ۱۰ شهید در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارد و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

استان قزوین سه هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.