به گزارش اکونا پرس،

 سید امید شهیدی نیا افزود: نباید از صنایع پتروشیمی انتظار اشتغال‌های فراگیر داشت، زیرا که برای‌ یک پالایشگاه پتروشیمی با تمامی تجهیزات کامل برای فعالیت آن فقط نیاز به ۳۰۰نفر دارد.

وی یکی از برنامه صنایع پتروشیمی ماهشهر توسعه صنایع پایین دست بیان کرد و ادامه داد:۳۰ طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر طبق برنامه ریزی‌های انجام می‌گردد که تاکنون ۲۰طرح آن برای انجام کار‌های سرمایه گذاری درحال مذاکره هستند و پیش بینی می‌شود این طرح‌ها در سه، چهار سال آینده به پایان رسیده و زمینه اشتغال ۳۶هزار نفر را فراهم کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: با وقوع آبگرفتگی در شهرهای بندر امام خمینی و شهر چمران صنایع پتروشیمی به یاری و کمک مردم وارد شدند و واحدهای پتروشیمی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در کنار مردم شهرستان بندر ماهشهر هستند.

شهیدی نیا افزود: صنایع پتروشیمی بنا بر مسئولیت‌های اجتماعی خود برای توسعه شهرستان ماهشهر حرکت می‌کنند، اما توسعه در شهرستان زمانی محسوس‌تر می‌شود که همه دستگاه ها نیز  پای کار باشند.

وی ایجاد ۱۰۰هکتار فضای سبز، هزینه ۸۰میلیارد تومانی و تولید آب ژاول برای مقابله با کرونا را از جمله اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی  بیان کرد  و ادامه داد: با اقداماتی  که در چند سال اخیر صورت گرفته برخی صنایع پتروشیمی به صنایع سبز تبدیل شده اند

فرماندار ماهشهر نیز در این برنامه گفت: هر وقت صنایع و صنعتی در یک منطقه ایجاد می شود ساکنان و مردم انتظار عمران و آبادی از سوی این بنگاه های اقتصادی  دارند.

محسن بیرانوند افزود: در سال‌های اخیر سازمان منطقه  ویژه اقتصادی پتروشیمی و بندر امام خمینی در جهت توسعه و حل مشکلات شهرستان ماهشهر اقداماتی مناسب در جهت مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام داده اند.

وی با اشاره به مشکلات آب‌های سطحی و فاضلاب در شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر یک طرح کوتاه مدت دو سه ماه برای حل موقت جمع آوری آب های سطحی در شهر‌های بندر امام خمینی و شهر چمران اجرا می‌شود، ولی برای حل بلند مدت فاضلاب و آب های سطحی نیاز به برنامه ریزی و اعتبارات دارد که با کمک دولت و یا صنایع مستقر در این شهرستان این مشکل حل می شود.