به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سردار سید محمد شاهچراغی، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام صبح امروز با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها با آیت الله سعیدی، تولیت این آستان مقدس و امام جمعه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سعیدی در این دیدار با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل بیماری کرونا و کمک‌های مؤمنانه، گفت: این همان چیزی است که ما از مساجد توقع داریم و باید این فعالیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی مساجد، گفت: یکی از کارکردهای مهم مساجد محوریت در کمک‌های مؤمنانه و حل مشکلات مردم است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به لزوم همکاری همه مجموعه‌ها در استان در زمینه حل مشکلات مردم، افزود: ما موظف هستیم رهنمودهای مقام معظم رهبری دام ظله العالی را به ویژه در تحقق کمک‌های مومنانه و مواسات سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

در ابتدای این دیدار سردار شاهچراغی از طرح موفقیت آمیز قرارگاه شهید سلیمانی برای کمک‌رسانی به مردم در قالب مسجد محوری گزارشی ارائه کرد و گفت: ما قم را به نواحی مختلف  تقسیم و با محوریت مساجد و ائمه جماعات کمک‌های مؤمنانه را با کمک نیروهای بسیج، سپاه و  هلال احمر به نیازمندان اهدا کردیم.

وی آموزش همگانی، رهگیری و مراقبت، پایش و نظارت،‌ حمایت، قرنطینه خانگی و غیرخانگی بیماران را از جمله رسالت‌های قرارگاه شهید سلیمانی دانست و ادامه داد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش میزان بستری و فوت ناشی از این ویروس و پوشش حمایتی خانواده‌های در معرض خطر و آسیب‌پذیر از مهمترین اهداف تشکیل قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه قم افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که بحث  پیشگیری را مطرح فرمودند، شناسایی سریع بیماران و اقدامات ضروری برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام گرفت و بحمدالله توانستیم با تکیه بر ظرفیت نیروهای مردمی و مساجد با همکاری خوب کادر درمانی استان به این مهم دست پیدا کنیم.