به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.

متن پیام ایشان به این شرح می‌باشد:

بسمه تعالی

خداوند به میزان وسعت توانمندی و ظرفیت افراد به آنان وظیفه‌هایی را تکلیف می‌نماید و چون سعه‌ی وجودی پرستار، مستحکم و صبور است این وظیفه‌ی خطیر برایش مقدر می‌گردد و می‌توان گفت که پرستار تجمیع خوبی‌ها در تندیس صبر و مهربانی است.

پرستار به عنوان مجاهد جبهه‌ی دفاع از سلامتی و تندرستی؛ پیوستی مهربان، دلسوز و صاحب علم و تجربه برای بیمار و عرصه‌ای به وسعت مهر و محبت بوده و پروانه‌ای در گرد شمع بیمار است که احرام بندگی‌اش را می‌توان در قامت سفید‌پوشی خدمت مشاهده نمود و بگونه‌ای با خالق عهد بسته که لبیک گویی عبادتش را در طواف بیمار زمزمه می کند.

پرستار فرشته‌ای است که با ورود به عرصه‌ی خدمت، مشکلات شخصی خود را فراموش کرده و بیمار را در آینه وجودی خود احساس می‌کند و از مرز فهم و درک فراتر رفته و ساحت احساس را درنوردیده است و از تلفیق صبر و شکیبایی با مهر و محبت نوری ساطع می‌گردد که در چهره‌ی پرستار ظهور می‌یابد تا محور و تکیه‌گاهی برای کاهش آلام روحی، روانی و جسمی باشد.

هرکس به خوبی حضرت زینب سلام الله علیها را شناخت می‌تواند به ارزش و عمق نامگذاری روز پرستار پی ببرد چون این بانوی مجلله، حلقه وصل شهادت، اسارت و رسالت است که به خوبی نشان داد که نه تنها زینت پدر بلکه مفسری عینی برای انعکاس خوبی‌ها و رسالت های عظیم است.

پنجم جمادی الاول سالروز میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها فرصتی برای انعکاس دو شادی است؛ تولد خواهری که هم خواهر است و هم مادر و هم اسوه‌ای برای تجلی بردباری و مقاومت و شادی، دوم فرصتی برای قدردانی و سپاس از زحمات بی دریغ پرستاران عزیز و دلسوز است.

جای دارد تا یاد کنیم از همه‌ی پرستاران عزیزی که آسمانی شده‌اند و همه ی پیش‌کسوتان این عرصه خدمت و تمامی عزیزانی که مدال بازنشستگی بر سینه دارند و برای حاضرین این صحنه جهاد و دلدادگی خاصه در حوزه‌ی مقابله و مدیریت ویروس منحوس کرونا؛ سلامتی، موفقیت و سرافرازی مسالت دارم و به وجود با برکت این عزیزان افتخار می کنم.