به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله العظمی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با تعدادی از معاونان و مدیران ارشد کمیته امداد با تقدیر از فعالیت‌های این نهاد در کمک‌رسانی به اقشار محروم جامعه گفت: اقدامات کمیته امداد مبشرات و مایه دلگرمی همگان است و مژده‌هایی است که انشاالله به زودی لباس حقیقت خواهد پوشید.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از برکت امام راحل (ره) به وجود آمده است، ادامه داد: استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در کمیته امداد، به طور قطع آینده روشنی را برای این نهاد رقم خواهد زد و نباید اجازه دهید این ظرفیت‌ها هدر برود.

مرجع عظمای تقلید با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای خانواده‌های تحت حمایت، اضافه کرد: تربیت‌شدگان مکتب انقلابی کمیته امداد در آینده می‌توانند عهده‌دار حل مشکلات کشور شوند و در حال حاضر نیز افرادی در مسئولیت‌های مختلف کشور از مددجویان کمیته امداد هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: در راه رفع احتیاجات نیازمندان ممکن است عده‌ای با سنگ‌اندازی، مشکلاتی را ایجاد کنند و نگذارند کارها خوب پیش برود اما نباید ناامید بشوید زیرا وعده الهی برای کسب موفقیت، استقامت بر مسیر حق و حقیقت است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در رفع فقر و محرومیت از بسیاری کشورها جلوتر است، خاطرنشان کرد: با این اقدامات، آینده کمیته امداد روشن خواهد بود و این سبب دلخوشی برای خانواده‌های محروم است.

در این دیدار حجت‌الله عبدالملکی، عضو هیات امنا و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان پرداخت و گفت:

متاسفانه موفقیت کشور در موضوع فقرزدایی مغفول مانده است و این در حالی است که اقشار نیازمند کشور با عبور از نیازهای اولیه معیشتی به مرحله توانمندسازی رسیده‌اند.

وی افزود: ۴۶ درصد مردم ایران در ابتدای انقلاب از نظر غذایی در مضیقه جدی و سوتغذیه بودند اما سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی با وجود انتقادهایی که داریم، در جهت فقرزدایی بوده است.

عبدالملکی تاکید کرد: با سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها و فعالیت نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، به سمت توانمندسازی رفته‌ایم و در دنیا چنین برنامه‌ای مشابه ایران وجود ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه یک‌سوم اشتغال کشور در دو سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شده است، اضافه کرد: یک سوم بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند اما تنها نیم درصد تسهیلات بانکی کشور به اشتغال محرومان اختصاص یافته است. اگر تسهیلات اشتغال مددجویان به ۱.۵ درصد برسد ۵۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد خواهیم کرد.

عضو هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۵۸۲ هزار شغل در کل کشور ایجاد شد، گفت: کمیته امداد در سال گذشته ۱۷۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کل مستمری پرداخت شده به مددجویان در سال گذشته ۷۳۰۰ میلیارد تومان بود و این در حالی است که درآمد خالص طرح‌های تحت نظارت مددجویان کمیته امداد ۹۶۰۰ میلیارد یعنی ۳۰ درصد بیشتر از کل مستمری بوده است.

وی با بیان اینکه الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت بهترین مدل اشتغال محرومان شناخته شده است، ادامه داد: به دولت و مجلس پیشنهاد داده‌ایم که مسئولیت اشتغال خانگی و اشتغال خرد کشور به امداد واگذار شود و منابع این حوزه نیز در اختیار امداد قرار گیرد که اگر این مهم رخ دهد، سالانه ۵۰۰ هزار شغل ایجاد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد نیز در این دیدار گفت: در حوزه فرهنگی به دنبال حفظ عزت و کرامت مددجویان هستیم. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های کمیته امداد باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: باید حس عزت نفس مددجویان تقویت شود. 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی، تمرکز ما بر نوجوانان است و براساس طرحی که با عنوان امداد فرهنگی به صورت پایلوت از استان قم شروع شده است، خواهران طلبه جوان، راهبری فرهنگی دختران نوجوان مددجو را برعهده می‌گیرند تا به موقعیت‌های فرهنگی مناسب متصل شوند.