به گزارش اکونا پرس،

غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با روابط عمومی شهرداری قم ، با اشاره به تأکید شهرداری بر توسعه فعالیت‌های غیرحضوری، اظهار داشت: موافقت‌نامه‌ای بین کانون سردفتران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم و معاونت شهرسازی در همین رابطه برقرارشده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه مقرر شد کسانی که برای نقل‌وانتقال املاک یا رهن به دفاتر اسناد مراجعه می‌کنند، نامه فیزیکی دریافت نکنند و برای این کار از نرم‌افزار قمیار استفاده کنند.

جانقربان بابیان اینکه نرم‌افزار قمیار به محاضر متصل شده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد مراجعین به محاضر معمولاً برای نقل‌وانتقال املاک مراجعه می‌کنند اما با این تفاهم‌نامه اگر کسی بخواهد ملکی بفروشد به محضر مراجعه می‌کند و محضر هم خواسته او را در سیستم قمیار ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات ملک وارد می‌شود و به شهرداری منطقه ارجاع می‌شود و در نهایت اگر نیاز به بازدید باشد با پیامک به مالک اطلاع می‌دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: از طریق قمیار فیش پرداختی مالک صادر می‌شود و مالک هم می‌تواند از همان طریق پرداخت کند و بعد از همان هم نامه از طریق الکترونیکی به محضر صادر می‌شود.