به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج در قم، سید هاشم صدر درجلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت:موارد بستری در قم به زیر 200 نفر در یک هفته رسیده و میانگین فوتی دو تا سه نفر است و در وضعیت کشوری نیز شرایط خوبی داریم.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کامکار و امیرالمومنین انجام می شود و سایر بیمارستان ها خالی از بیماران کرونایی است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع و شفاف بسیار موثر است و می تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند و علوم پزشکی نیز تلاش کرده در این ایام به طور شفاف به ارائه آمار بپردازد.

صدر بیان کرد: مردم قم بیش از 85 درصد به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند و این نشان دهنده ارتقای سطح آگاهی مردم است.

وی عنوان کرد:از نظر ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۷ نفر مبتلا می‌شوند و جواب تست مثبت افراد مشکوک ۲۰ درصد است که وضعیت بهتری نسبت به قبل را نشان می‌دهد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعمال و اجرای دقیق محدودیت‌ها و تعطیلی ها در قم بسیار اثربخش بوده و وضعیت استان رو به بهبود است و حتی ممکن است به وضعیت زرد تبدیل شود.

وی افزود:این شرایط نباید موجب عادی سازی شرایط و افزایش بازگشایی ها شود و مردم تصور نکنند کرونا را شکست داده‌ایم و بازگشایی ها با سرعت زیاد اشتباه بوده و این را تجربه نشان داده است.

صدر خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها، تزریق واکسن مشکلاتی را ایجاد کرده است و در کشورهای اروپایی شاهد جهش‌های غیرقابل پیش بینی بوده اند و حتی اگر وضعیت کرونا بهبود یافت نباید به سمت عادی انگاری و بازگشایی ها پیش رود.