به گزارش اکونا پرس،

وظیفه ما در معاونت خدمات شهری به عنوان  یک مجموعه خدماتی نگهداری از شهر و ارائه خدمات متناسب به کلیه شهروندان با هر رویکرد سیاسی ،اجتماعی و عقیدتی می باشد.

در نشستی که به صورت آنلاین و به منظور هماهنگی بیشتر و ارائه دستورالعمل های اجرایی برگزار گردید حسین امیری ضمن شنیدن گزارش عملکرد مدیران عامل سازمانها و مسئولین خدمات مناطق به ارایه رویکرد و نگاه مدیریت شهری به معقوله خدمات شهری پرداخت.

حسین امیری عمد فعالیت های مجموعه خدمات شهری را بصورت شبانه روزی دانست و گفت: حوزه خدمات شهری می بایست فارغ از مباحث پاکیزگی و نظافت شهری که اصفهان به آن شهره است می بایست برای هر نوع بحران، حادثه، اتفاقات جوی و... آمادگی کامل داشته باشد تا در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم به منظور خدمت رسانی صورت پذیرد.

وی حضور مستمر معاونین خدمات شهری مناطق و مجموعه خدمات شهری مناطق را در سطح منطقه خواستار شد و گفت: حضور نمایندگان شهرداری در تمامی  مناطق باید مشهود باشد و نظارت بر روند فعالیت های مرتبط با خدمات شهری بصورت 24 ساعته و بدون تعطیلی اجرایی گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز 1400 از هم اکنون می بایست ساماندهی سیما و منظر شهری به خصوص ورودی­های شهر در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به ادامه روند بیماری کرونا پیش بینی می شود که در نوروز پیش رو نیز پذیرای میهمانان نوروزی نخواهیم بود که قطعا در این خصوص منتظر تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

امیری با اشاره به این نکته که شهر باید برای استقبال از نوروز آماده باشد گفت: در حدود یکسال می باشد که شهروندان با ویروس کرونا و بسیاری از محدودیت ها روبرو بوده اند در این راستا باید برای آرامش و نشاط و تغییر چهره شهر و روحیه شهروندان از هم اکنون اقدام های عملی و اجرایی برنامه ریزی گردیده و شرایط  برای آماده سازی شهر فراهم گردد تا بتوانیم در روزهای پایانی سال به نحوی شایسته به استقبال بهار برویم.

وی ادامه داد: کلیه مناطق و سازمانها می بایست با هماهنگی و نظارت سازمان پارکها نسبت به عملیات کاشت گل، کودهی، هرس و ... اقدام نمایند؛ همچنین با توجه به اهمیت اجرای پروژه های زیباسازی در شهر، سازمان زیباسازی به طراحی پروژه های مرتبط اقدام نماید تا سال جدید را با چهره ایی جدید و زیبا  برای شهر آغاز نماییم.

امیری بر لزوم رنگ آمیزی جداول، ایستگاه های اتوبوس، پلهای هوایی عابر پیاده، پایه تابلوها، سطل های زباله و کلیه المان های شهری تاکید کرد و ادامه داد:  شستشوی کلیه المان های شهری از جمله انواع تابلو، سطل های زباله، جداول و نیوجرسی ها، دیواره های اتوبان ، پل های هوایی عابر پیاده، بولاردها، ایستگاههای اتوبوس و ایستگاه­های BRT، ایستگاه های بازیافت و ... مد نظر قرار گیرد.

وی  بازدید دقیق و به موقع از روشنایی ها و نورپردازی موجود و انجام اصلاحات لازم را در خصوص بهره برداری کامل از تاسیسات ضروری دانست و افزود: شناسایی درختان خطر ساز، موارد خطر ساز تاسیسات برق، مبلمان، آبخوری ها، محوطه های بازی و ... انجام و اقدامات لازم  جهت رفع آن صورت پذیرد.

امیری ادامه داد: در راستای ارتقای سطح دیدگاه اجتماعی، کلیه مناطق و سازمانها می بایستی نظارت دقیق و گسترده بر لباس و پوشش کارگران تحت نظارت خود داشته باشند  و پیگیری لازم در خصوص پرداخت حقوق و مزایای کارگران را انجام داده و شرکت های خدماتی موظفند به تمامی کارگران فیش حقوقی ارائه نمایند و کلیه مناطق و سازمانها در این خصوص یه صورت ویژه نظارت داشته باشند.

معاون شهردار اصفهان خواستار تلاش همگی برای افزایش رضایت مردمی شد و تاکید کرد: در مجموعه مدیریت شهری هیچ هدفی به جز ارائه خدمات و کسب رضایت شهروندان و ایجاد فضای آرامش ، آسایش و نشاط برای مردم وجود ندارد.

حسین امیری تاکید کرد: حوزه معاونت خدمات شهری یک مجموعه خدماتی می باشد و وظیفه ما نگهداری از شهر و ارائه خدمات متناسب به کلیه شهروندان با هر رویکرد سیاسی ،اجتماعی و عقیدتی می باشد.