به گزارش اکونا پرس،

به نقل  از  واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل بنادر ودریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی اصل سعیدی پور در دیدار با رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران در تشریح عملکرد بندرامیرآباد در حوزه های مختلف به اسکله راهبردی رو – رو ریلی به عنوان یک پروژه ملی با حساسیت و اهمیت بسیار زیاد  اشاره  و از پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۵ درصدی این پروژه و بهره برداری آن طبق برنامه زمان بندی شده خبر داد. وی بر استمرار محموله های صادراتی و ترانزیتی از طریق رو – رو کامیونی تأکید کرد و از مذاکره با سفارت کشورهای حوزه CIS جهت تامین دو سر بار کامیونها از این طریق اشاره نمود.

مدیر کل بنادرودریانوردی امیرآباد همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه های محوری این بندر رونق حمل کانتینری  کالاها  در شمال کشور و به دنبال آن ، ایجاد تنوع کالایی است افزود : در پی راهکارها و سیستم های مختلف جهت تامین برق برای کالاهایی که نیاز به سرمایش لازم جهت نگهداری دارند هستیم و  بر حمایت بندرامیرآباد در راستای نگاه دولت  از تولید کننده ها و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان می باشیم.

سعیدی پور در پایان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بندرامیرآباد باید موجب افزایش ترافیک دریایی و تردد کشتی ها جهت صادرات و واردات مواد اولیه و محصولات و همچنین تولید فرصت های جدید شغلی شود اظهار داشت سیاست جذب سرمایه گذار در سازمان بنادر و دریانوردی ، دریا محور بوده و از تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه استقبال می کنیم.

در این جلسه همچنین رقیه صفری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران ضمن تبریک ارتقاء بندرامیرآباد به اداره کل و تشکیل ساختار جدید سازمانی گفت بندرامیرآباد بزرگترین بنگاه اقتصادی منطقه است که وجود آن موجب اعتبار اقتصاد و صنعت مازندران است.

معاون معین استاندار در شرق مازندران گفت “ با حضور در ادارات حوزه به  بررسی چالش ها و برنامه ها خواهیم پرداخت و آمادگی داریم مسائل و چالش های احتمالی موجود در بندرامیرآباد در کارگروه ها و کمیسیون هایی که به همین منظور تشکیل می شود مطرح و در عالی ترین سطوح پیگیری لازم انجام خواهد پذیرفت تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.”